به گزارش ایرنا، مسوولان استانی و شهر بندرعباس درنشست های مختلف برجمع آوری سگ ها ازخیابان های سطح شهرتاکید کردند اما اکنون اپراتور137 شهرداری (سامانه مدیریت خدمات شهری) در تماس ها اعلام می کند هنوز پیمانکاری در این خصوص تعیین نشده است.
اهمیت جمع آوری سگ ها از زمانی شدت گرفت که دوازدهم فروردین ماه 98، تعدادی سگ ولگرد پس از حمله به یک کودک سه ساله قشمی، شکم وی را دریدند که بر اثرشدت جراحات وارده در ساعت اولیه جان باخت.
پس از این اتفاق، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان طی دستوری به تمام فرمانداران شهرستان ها، خواستارتشکیل فوری کمیته ویژه نظارت بر جمع آوری سگ های ولگرد و همچنین تاکید بر رسیدگی به هرگونه اهمال کاری از سوی دستگاه های متولی در این رابطه شد.
ایرج حیدری درتذکری خطاب به تمام فرمانداران استان تاکید کرد: با توجه به گزارش های رسیده ازنارضایتی شهروندان مبنی برجمع آوری نشدن سگ های ولگرد ضروری است تمامی فرمانداران ضمن فعال سازی کمیته مربوطه و پیگیری مستمر و جدی مصوبات با بهره گیری از ظرفیت های قانونی نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.
شهروندان بندرعباسی نیز بارها نگرانی خود را از افزایش تعداد سگ ها در خیابان ها اعلام کرده اند تا اینکه در یک روز که از مرکز شهر عبور می کردم با این موضوع روبرو شدم.
چند روز قبل، از میدان 17 شهریور بندرعباس عبور می کردم که متوجه سر و صداهایی شدم که توجه من و سایر شهروندان را به خود جلب کرد که مشاهده کردم تعدادی سگ در حال نزاع هستند.
سریع با تلفن گویای شهرداری شماره 137 (مرکز سامانه مدیریت شهری) تماس گرفتم و بعد از چند صدای بوق، اپراتورجواب داد.
فردی که به عنوان اپراتورتلفن را جواب داد، بعد از شنیدن صحبت های من ابراز داشت: مدتی است که بسیاری ازشهروندان تماس های مکرر در خصوص تجمع سگ ها درخیابان ومحله ها داشته اند.
وی افزود: بنده هیچ مسولیتی ندارم فقط می توانم صحبت های شهروندان را به مسوولان انتقال دهم و بارها این موضوع را به آنان اطلاع داده ام.
اپراتورسامانه 137 شهرداری بندرعباس بیان کرد: به بنده گفته اند به شهروندانی که دراین خصوص تماس می گیرند اعلام کنید هنوز پیمانکاری برای جمع آوری سگ ها تعیین نشده است!
این درحالی است، که معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس چندی پیش دررسانه ها اعلام کرده بود: به زودی سگ های بدون صاحب ازخیابان های سطح شهرجمع آوری می شوند.
یکی از مهمترین معضل های بهداشتی درنقاط مختلف هرمزگان، رها بودن سگ های ولگرد درخیابان ها، کنار ساحل، مراکز تفریحی و دیگر نقاط شهرها و روستاها است که همواره تهدیدی جدی برای سلامت و امنیت مردم به شمار می رود.
اکنون این سئوال پیش می آید که چه زمانی شاهد جمع آوری سگ های ولگرد و بدون صاحب از سطح شهرهستیم؟!
9944 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.