به گزارش ایرنا، حمید رضا محمد حسینی روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: نفر مایل به مسافت طی شده توسط هرمسافر در سفرهای دریایی اطلاق می شود که نشان می دهد ناوگان دریایی مسافری در یک بازه زمانی چه میزان مسافت را به ازای هر نفر طی کرده است.
وی بیان داشت: ثبت سفرهای طی شده توسط ناوگان دریایی بین بندر شهید باهنر، شارجه امارات، بندر شهید حقانی بندرعباس و جزیره های قشم، هرمز و لارک بوده است.
این مسوول اظهارداشت: در دوره 20 روزه اجرای طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی در بندر شهید باهنر و شهید حقانی بندرعباس به عنوان مهم ترین بندرهای مرکز هرمزگان شاهد افزایش 13درصدی تعداد مسافران دریایی بودیم.
محمد حسینی گفت: در طول یک سفر دریایی از بندر مبدا تا بندر مقصد عوامل متعددی از جمله کنترل ترافیک دریایی، خدمه شناورها، زیرساخت ارتباطی بندرها و ایمنی شناورهای مسافری در ایجاد یک سفر دریایی ایمن دخیل است.
وی خاطرنشان کرد: به تناسب فاصله بندر مبدا و بندر مقصد (طول سفر دریایی) میزان صرف زمان توسط عوامل یاد شده متفاوت است که شاخص نفر مایل می تواند بیانگر کارایی آن باشد.
گفتنی است در نوروز 98 در مجموع 4 میلیون و 659 هزار نفر سفر دریایی و مسافربری در هرمزگان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه قبل 11و 4 دهم درصد افزایش نشان می دهد.
این میزان سفر شامل 32 هزار و 445 رفت و آمد شناوری بوده که با توجه به ‌خصوصیتی که این فعالیت دارد حجم زیادی از مسافر را در برگرفته است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.