به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشورمان یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام گذاری شده و این هفته فرصتی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم فرایند های حوزه سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید شود و اهمیت این مقوله در میان جامعه ارتقاء یابد.
تامین سلامت زیربنای توسعه جامعه است و انسان سالم سبب پویایی و بالندگی جامعه می شود و ‏دریافت خدمات بهداشتی با کیفیت موجب بهبود سلامت جسمانی افراد شده و فواید اقتصادی و اجتماعی ‏بسیار زیادی به همراه دارد.
به اعتقاد نگارنده هفته سلامت فرصتی ارزشمند در جهت جلب هر چه بیشتر مشارکت ها در این عرصه به ویژه جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت برای داشتن جامعه ای سالم، جلب حمایت سیاست گزاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت، جلب مشارکت همکاری های بین بخشی و دستگاه های مرتبط با سلامت مردم، جلب مشارکت سازمان های غیردولتی مردم نهاد در سلامت جامعه به منظور پاسداشت سلامتی و ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی است.

** مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامتی
شعار امسال هفته سلامت مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت اعلام شده و هر یک از روزهای این هفته نیز با عنوانی خاص نامگذاری شده است.
پوشش همگانی سلامت یعنی همه افراد به مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی مورد نیازشان در ‏هر زمان و مکان که ضرورت دارد، بدون تحمل هزینه‌های درمانی سنگین و طاقت فرسا دسترسی داشته باشند.
یکشنبه اول اردیبهشت 98 با عنوان «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت»، دوشنبه دوم اردیبهشت 98 با عنوان «آموزش رکن سلامت»، سه شنبه سوم اردیبهشت 98 با عنوان «مشارکت اجتماعی و سلامت»، چهارشنبه چهارم اردیبهشت 98 با عنوان «مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان»، پنج شنبه پنجم اردیبهشت 98 با عنوان «سلامت در حوادث و بحران ها»، جمعه ششم اردیبهشت 98 با عنوان «سبک زندگی سلامت محور» و شنبه هفتم اردیبهشت 98 با عنوان «سلامت، جمعیت و خانواده» نام گذاری شده است.

** برنامه های متنوع آموزشی در هفته سلامت در هرمزگان برگزار می شود
دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت مراقبتهای اصلی در زمینه بهداشت است که باید برای همه افراد و خانواده ها قابل دسترس باشد .
دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: مراقبتهای بهداشتی اولیه نخستین سطح تماس فرد ، خانواده و جامعه با نظام بهداشتی کشور بوده و خدمات را تا حد ممکن به جایی که مردم در آن کار و زندگی می کنند، سوق می دهد.
وی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور برنامه‌های متنوع آموزشی و اطلاع‌ رسانی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با محوریت شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.
نوروزیان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در قالب شعار هفته سلامت امسال، دیدار مسوولان دانشگاه با امام جمعه و مسوولان استانی ، برگزاری مسابقه نقاشی و طراحی پوستر به صورت استانی، نشست خبری رییس دانشگاه با خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله برنامه های هفته سلامت امسال در هرمزگان است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: حضور در نماز جمعه همراه با غربالگری نمازگزاران و سخنرانی معاونت بهداشتی دانشگاه در ارتباط با شعار هفته سلامت، عیادت از بیماران و برگزاری مراسم صبحانه سالم در مدارس حاشیه شهر و زیارت مزار شهدا از‌ جمله دیگر برنامه های مهم هفته سلامت در دانشگاه‌ علوم پزشکی هرمزگان است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.