به گزارش ایرنا، جشنواره نشاط و امید روز چهارشنبه درتالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد که همزمان با آن، جشن گلریزان سازمان های مردم نهاد جوانان هرمزگان برای هموطنان سیل زده اجرا شد.
استاندار هرمزگان دراین جشنواره با تاکید براینکه قشر جوان جامعه سرمایه های کشور محسوب هستند گفت: رویکرد دولت ایجاد اشتغال و زیرساخت ها برای فعالیت جوانان است.
فریدون همتی بیان داشت: دولت تلاش خواهد کرد تا بتواند فضاهای مناسبی را برای شکوفایی استعدادهای جوانان استان ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: جوانان می توانند درعرصه های گوناگون به ویژه علمی و فناوری شگفتی های بزرگی را رقم بزنند همانطور که شاهدیم در عرصه های ورزشی نیز افتخارآفرینی های زیادی صورت گرفت.
** یکصد برنامه درهفته جوان اجرا می شود
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در جشن روز جوان گفت: درهفته جوان که از 26 فروردین تا اول اردیبهشت ماه است، 100برنامه گوناگون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در استان برگزار می شود.
وی افزود: غبارروبی گلزارشهدا، برگزاری مسابقه های فرهنگی و ورزشی، فضاسازی مکان های شهری متناسب با این مناسبت برگزاری اردو با همکاری سازمان میراث فرهنگی و بازدید از موزه مردم شناسی به صورت رایگان برای جوانان از جمله برنامه های هفته جوان در استان است.
این مسوول با اشاره به اینکه بیش از یک سوم جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط و انگیزه درجوانان امری ضروری است وهمه دستگاه های اجرایی استان باید درمسایل جوانان با مسوولیت پذیری بیشتر گام بردارند تا با استفاده از ظرفیت و استعداد آنان، مشکلات حل شود.

** جوانان نظام را حفظ خواهند کرد
نماینده مردم هرمزگان درمجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: جوانان در طول تاریخ انقلاب در مقابل ظلم و استکبار ایستاده اند و با حضور در همه صحنه ها، کشور را حفظ خواهند کرد.
حسین هاشمی تختی یادآور شد: اهم اکنون که سیل درمناطقی از کشور اتفاق افتاده شاهد حضور قشر جوان هستیم که مانند هشت سال دفاع مقدس، کمک می کنند.
وی ضمن تاکید بر ضرورت اتحاد میان دولت، ملت و رهبری، اضافه کرد: با اقدام و کینه توزی اخیر دشمنان، همدلی مردم و سپاه بیشتر از قبل شده است.
وی خطاب به جوانان حاضر در سالن گفت: سعی کنید به سه اصل تحصیل و تهذیب و ورزش توجه داشته باشید زیرا با هر کدام از آن ها به تنهایی نمی توانید موفق شوید.

** 256 سمن مردم نهاد درهرمزگان فعالیت دارند
عضو مجمع جوانان هرمزگان به نمایندگی ازجوانان استان در این مراسم گفت: در حال حاضر 256 سازمان مردم نهاد (سمن) در این استان در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، محیط زیست، بهداشت و درمان، خیریه و گردشگری فعالیت دارند.
زهرا جامعی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد نقش مهمی به عنوان واسطه بین مردم و قوای حاکم دارند افزود: این سمن ها بر سه اصل داوطلبانه، غیرانتفاعی و غیرسیاسی استوار هستند.
دبیر موسسه مردم نهاد دوست داران صاحب عصر اظهار داشت: در سال96، خانه جوانان در بندرعباس با هفت عضو اصلی تاسیس شد که دوره های آموزشی برای توانمندسازی جوانان برگزار کرده است.
درجشنواره نشاط و امید، 22 جوان موفق و برتر استان در عرصه های مختلف تجلیل شدند.
9944/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.