به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر سه شنبه در آیین پایانی سومین همایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان اظهار داشت: این مبلغ مربوط به 258 توافقنامه و تفاهمنامه سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: افزون بر 18 طرح دارای سند بی نام که روز گذشته رونمایی شد به سرمایه گذاران منتقل و توافق نامه و آنها امضا شده و همچنین تفاهم نامه 240 طرح از 500 طرحی معرفی شده در پنل ها به سرمایه گذاران هم امضا شد.
وی اضافه کرد: برای عملی کردن ایده های سرمایه گذاری راسخ هستیم و این سرعت قابل توجه نشان دهنده پشتوانه علمی برنامه جذب سرمایه گذاران در هرمزگان است، همچنین اداره های دولتی استان هم برای پذیرش سرمایه گذاران رقابت می کنند.
رییس شورای اداری هرمزگان بیان داشت: نقش زمان در فرآیند سرمایه گذاری را به رسمیت می شناسیم و برای اولین بار روش توسعه سرمایه گذاری بی نام که را حکایت از شناسنامه دار بودن ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان دارد و بروکراسی اداری خاتمه می دهد روز گذشته رونمایی شد.
همتی افزود: سرعت واگذاری اسناد بی نام، فرصت های سرمایه گذاری با احراز صلاحیت سرمایه گذار و انتقال مجوزها را در کمترین زمان ممکن را عملی کرده است و مدل شناسنامه بی نام سرمایه گذاری در نوع خود اقدامی تازه و جدید محسوب می شود.
وی اظهار داشت: هرمزگان مثلث سود را در سه ضلع سود سرمایه گذاری، سود سازمان سرمایه پذیر و سود ذینفعان کلیدی ترسیم کرده و تلاش شده برنامه های استان را برای مهم ترین خاسته های سرمایه گذار که شامل حمایت برای سود و داشتن امنیت است به صورت مستند و عملی نشان دهد.
سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان از روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، در بخش اول نخستین روز از همایش هفت مقام داخلی و خارجی سخنرانی کردند.
این همایش با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزار شد.
در این همایش بین المللی رییس سازمان جهانی آتیک، انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و موسوی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران سخنرانی کردند.
در بخش عصر گاهی این همایش نیز پنل های مختلف سرمایه گذاری حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، معدن و تجارت و مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری گردشگری، شیلات و کشاورزی توسط مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ارائه شد. برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در هتل هرمز از بخش های جانبی عصرگاهی دومین روز این همایش بود.
مراسم پایانی و دومین روز سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان نیز امروز سه شنبه در هتل هرمز برگزار شد.
3219 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.