به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی روز دوشنبه به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در دیدار جمعی از جوانان فرهنگی استان افزود: دانش آموزان باید توجیه شوند که کار تنها پشت میزنشینی نیست و کارهایی همچون کشاورزی، دامپروری، صیادی و سایر مشاغل تولیدی به عنوان نیاز کشور باید مدنظر باشد.
وی بیان داشت: استان هرمزگان به عنوان دروازه اقتصادی کشور می تواند با تربیت نیروی انسانی کارآمد نقش مهمی را در رشد و بالندگی تولید و اقتصاد ملی ایفا کند.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: اگر با تلاش قشر فرهنگی و آموزش درست، فرهنگ کار را درست نهادینه کنیم، مملکتی هستیم که می‌توانیم در منطقه غیر از بُعد نظامی، در همه ابعاد سرآمد باشیم.
نعیم آبادی گفت: آموزش و پرورش به عنوان زیربنای تربیت نیروی انسانی و مولد جامعه، نقش مهمی در ترویج فرهنگ کار دارد.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: رسالت خطیر آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد برای اداره فردای جامعه است که تاکنون با همه مشکلات شاهد تلاش و ایثارگری تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت هستیم.
وی ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد می تواند کشور را در همه بخش ها بی نیاز و خودکفا کند و آموزش و پرورش با هدایت صحیح دانش آموزان به عنوان سربازان اقتصادی جامعه می تواند پرچمدار نیل به این هدف مهم باشد.
نعیم آبادی یادآورشد: دانش آموزان با درک صحیح از کار می توانند، چرخ های تولید و اقتصاد کشور را به حرکت در بیاورند که در این صورت هیچ نیازی به خارج کشور نداریم.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: می توانیم با اتکا به سرمایه انسانی و مولد خود، رونق تولید که از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان شعار سال نامگذاری شده را محقق و عزت و افتخار کشور را رقم بزنیم.

*توجه به فرهنگ کار از اهداف سند تحول بنیادین است
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با قدردانی از حمایت های نماینده ولی فقیه در هرمزگان به آموزش و پرورش گفت: توجه به فرهنگ کار و آموزش علمی کاربردی دانش آموزان از جمله اهداف سند تحول بنیادین است و ما نیز همه تلاش خود را معطوف به تحقق این مهم کرده ایم.
موسی دادی زاده سرخایی افزود: آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود و تربیت نسل آینده ساز کشور، نیازمند همگرایی بیشتر و توجه همگانی است، چرا که این مجموعه متعلق به همه جامعه است و رشد و پویایی آن نیز در گرو مشارکت جمعی است.
وی تصریح کرد: رهنمودهای نماینده ولی فقیه در هرمزگان به طور قطع موجب افزایش توان و انگیزه در مجموعه آموزش و پرورش استان است که برای آینده جامعه همه تلاش خود را در جهت تربیت نیروی انسانی کارآمد به کار بگیرند.
استان هرمزگان هم اکنون دارای 340 هزار دانش آموز و 15 هزار و 500 کلاس درس است.
یازدهم شعبان برابر با 28 فروردین ماه جاری ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.