سید عبدالوهاب هاشمی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هنرستان کشاورزی علی ابن ابیطالب (ع) در روستای آبنما نیز به عنوان محل اسکان اضطراری، تعیین و آماده شده است.
وی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به استان و احتمال وقوع سیل خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان رودان در آماده باش کامل است و تمامی موارد به صورت لحظه ای پایش می شود.
هاشمی از انجام عملیات لایروبی رودخانه ها و مسیل ها توسط دستگاه های ذیربط با همکاری بخش خصوصی به منظور جلوگیری از جاری شدن سیلاب در این شهرستان خبر داد.
این مسوول خاطر نشان کرد: در زمینه تامین و پشتیبانی اقلام ضروری نظیر مواد غذایی و دارو تدابیر لازم اندیشیده شده و در این راستا نگرانی و دغدغه ای وجود ندارد.
هاشمی از شهروندان خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و خبرهای موثق را از طریق صدا و سیما، خبرگزاری ها و رسانه های معتبر جویا شوند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
به دنبال اخطاریه هواشناسی مبنی بر ورود یک موج بارشی به استان های جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان از روز جمعه 23 فروردین ماه و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی، دستگاه های اجرایی و امدادی این استان به حالت آماده باش درآمدند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، یک موج بارشی بسیار فعال از روز جمعه 23 تا دوشنبه 26 فروردین ماه این استان را تحت تاثیر قرار داده و سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل توجه ای در این استان می شود.
طبق اعلام هواشناسی و براساس پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان مورد انتظار است و از اینرو توصیه شده مردم از سفر و ترددهای غیرضروری و قرار گرفتن در حریم رودخانه ها خودداری کنند.
7196 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.