به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه جمعه در جریان بازدید از خورهای شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: باران روزهای آینده می تواند موجب پر شدن سدها، سیراب شدن زمین و تقویت سفره های آب زیرزمینی شود‌ اما با توجه به برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتمال بروز خسارت های مالی نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای امدادی و خدماتی در حالت آماده باش قرار دارند و مکان های استقرار احتمالی در شهرها و روستاها پیش بینی شده که امید می رود نیازی به استفاده از آنها نباشد.
استاندار هرمزگان از مردم خواست اخبار این سامانه بارشی و اطلاعیه ها و اخطاریه های ستاد مدیریت بحران را از رسانه ملی پیگیری کنند.
وی یادآور شد: افراد از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و سفرهای غیر ضروری نداشته باشند.
همتی اضافه کرد: افرادی که محل سکونتشان نزدیک رودخانه است برای احتیاط به خانه دوستان و آشنایان خود بروند.
وی افزود: امید می رود با پیش بینی ها و اقدام های انجام شده، خسارت های مادی به پایین ترین میزان برسد.
به دنبال اخطاریه هواشناسی مبنی بر ورود یک موج بارشی به استان های جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان از روز جمعه 23 فروردین ماه و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی ، دستگاه های اجرایی و امدادی این استان به حالت آماده باش درآمدند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، یک موج بارشی بسیار فعال از روز جمعه 23 تا دوشنبه 26 فروردین ماه این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل توجه خواهد شد.
3219/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.