به گزارش ایرنا، رضا کمالی زرکانی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود:
این برنامه ها شامل موسیقی آیینی سنتی، آوا و نوای صیادان خلیج فارس و جشنواره مد و لباس است.
وی، انتخاب عکس سال خلیج فارس، گرافیک و پویانمایی، تئاتر منولوگ، پانتومیم و فیلم نامه نویسی یادواره شهدای خلیج فارس از دیگر برنامه های موضوعی جشنواره یاد شده اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: فراخوان جشنواره های موضوعی نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس هم اکنون اعلام شده و از طریق رسانه های جمعی منتشر و آثار متعددی نیز دریافت شده است.
وی گفت: آثار پس از ارزیابی به بخش مسابقه راه می یایند و از برگزیدگان آثار برتر در روز ملی خلیج فارس تجلیل می شود.
کمالی زرکانی یکی از سیاست های اصلی برگزاری این دوره از جشنواره خلیج فارس را توجه به محتوای برنامه های این روز عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا علاوه بر تشکیل شورای مشورتی با حضور محققان طراز اول فرهنگ و هنر از تمامی انجمن های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی نیز دعوت شده تا در بخش های موضوعی مشارکت جدی داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به جایگاه جزیره هرمز در پاسداشت روز ملی خلیج فارس ابراز داشت: برنامه های گرامیداشت این روز در جزیره هرمز باید به گونه ای باشد که نقش و جایگاه مردم به خوبی ترسیم و برجسته شود.
به گفته ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، روز آزاد سازی جزیره هرمز از استعمار پرتغال روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده و نقش این جزیره و مردم آن در گرامیداشت این روز مهم حائز اهمیت است.
کمالی همچنین گفت: مبنای فعالیت در همه بخش های فرهنگ و هنر بر اساس تعامل و ارتباط دو سویه همراه با عزت و احترام به هنرمندان است و از هر نوع فعالیت هنرمندان این جزیره که در چارچوب قانون باشد، حمایت می کنیم.
دهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.
این روز در سال 1384 به نام روز «ملی خلیج فارس» نامگذاری شد.
9887/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.