الله مراد عفیفی پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر حدود 40 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت جابه جایی یک هزارو 600 دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی در مسیر دریایی پل به لافت فعالیت دارند.
وی با اشاره به آمادگی کامل ناوگان دریایی هرمزگان برای موج دوم سفرهای نوروزی گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر مسافران با خودروی شخصی به جزیره قشم، بندر های پل و لافت به لحاظ عملیاتی به حالت آماده باش کامل درآمده اند.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: در مجموع در طرح نوروزی 98 که از 25 اسفندماه پارسال شروع شده و تا 17 فروردین ماه ادامه دارد، 119 فروند شناور در 16 بندر مسافری هرمزگان فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است .
بندرهای مسافری این استان بیش از 90 درصد از حجم کل ترابری مسافران و گردشگران دریایی کشور و حدود 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزیره های خلیج فارس را پشتیبانی می کنند و حدود یک چهارم حجم آماری این مسافرت ها نیز در دوره زمانی 20 روزه پایان سال و تعطیلات نوروزی انجام می شود.
علاقمندان به سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای سفر به جزیره های قشم، هرمز و لارک از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر در طول 24 ساعت شبانه روز با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پل به بندر لافت استفاده کنند.
بنادر لنگه، چارک و آفتاب نیز به صورت شبانه روزی در غرب هرمزگان برای ترابری مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.
از 25 اسفند پارسال تا پایان روز پنجم فروردین امسال، یک میلیون و 878 هزار و 811 سفر دریایی (تردد و دریاروی شناورهای مسافری) در 16 بندر مسافری و چند منظوره و 10 مسیر مجاز اعلام شده بین سرزمین اصلی و جزیره های خلیج فارس در هرمزگان صورت گرفته است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.