به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مقصد عمده مسافران نوروزی بیشتر جزیره های کیش، قشم و هرمز بوده است و بیشترین حجم جابجایی مسافران مربوط به روز دوم فروردین است که در یک روز، 253 هزار و 628 نفر سفر انجام شد.
وی بیان داشت: از 25 اسفند97 تا پایان روز دوم فروردین که بازه زمانی یک هفته ای را شامل می شود، 121هزار و 194 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزیرهای قشم و کیش و بالعکس جابجا شده اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: بیش ترین حجم جابجایی خودرو در روز دوم فروردین با رقمی بالغ بر 34 هزار و 822 دستگاه به ثبت رسیده است.
عفیفی پور عنوان کرد: همچنین در هفت روز گذشته، 8 هزار و 942 سفر دریایی(تردد شناورهای مسافری) در 10 مسیر مجاز بین بندرها و جزیره های استان هرمزگان صورت گرفته است.
وی افزود: طی این مدت در مجموع افزون بر 187 هزار و 68 نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت های دریایی بهره مند شدند و 18 هزار و 590 مورد نیز رفت و آمد شناورهای تفریحی به ثبت رسید.
این مسوول ابرازداشت: در طرح نوروزی سال 98 که از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا 17 فروردین ماه جاری ادامه دارد، خدمات رسانی 119 فروند شناور با ظرفیت درجای 6هزار صندلی و 2هزار و 880 خودرو در هر بار سفر، جابجایی مسافر و خودرو را به جزیره ها برعهده دارند.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی است.
بندرهای مسافری این استان بیش از 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود100 درصد حمل خودرو به مقصد جزیره های خلیج فارس را پشتیبانی می کنند و حجم عمده این مسافرت ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می شود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.