به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های اولین نماز جمعه سال اظهار داشت: اگر تولید رونق یابد، استقلال اقتصادی کشور محقق می شود و در غیر این صورت مشکل خواهیم داشت.
وی ادامه داد: فرهنگ اشتغال دچار خدشه شده و افراد توقع دارند پس از تحصیل پشت میزنشین شوند در صورتی که در کشورهای صنعتی هم، چنین چیزی نیست.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در زمینه سیاسی و نظامی استقلال دارد و کسی جرات حمله به ایران را ندارد.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: منطقه پر از سلاح هایی است که دشمنان آرزوی شلیک آنها به سمت جمهوری اسلامی را دارند ولی به واسطه اقتدار نظامی ایران، جرات آن را ندارند.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بکارگیری نیروهای توانمند و آموزش دیده توسط مسوولان کشور پرداخت و گفت: خداوند هم پیامبر (ص) را برای مدیریت جامعه پرورش داد و انتظار می رود مسوولان نیرویی که برای کاری پرورش نیافته را در راس آن کار قرار ندهند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان خطاب به مسوولان نظام گفت: فردی را از مدرسه می آورید و وزیر، شهردار، فرماندار و مدیر می کنید، شاید این شخص بتواند به خوبی معادله های ریاضی را حل کند ولی باید پرسید که آیا از عهده مدیریت و حل کردن مشکل های اقتصادی و گره های جامعه بر می آید.
امام جمعه بندرعباس افزود: این کار غلط است و فردی هم که می داند توانایی انجام آن را ندارد در صورت پذیرفتن خطا کرده و باید پاسخگو باشد.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتکاف پرداخت و گفت: اعتکاف حج فشرده محسوب می شود که هم از نظر زمانی و هم مکانی محدود است.
وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب زیرزمین مسجد امام قم از اعتکاف کنندگان پر نمی شد ولی اکنون جوانان سراسر کشور در مساجد معتکف می شوند و کسانی که برخی حرکت غلط افراد را می بینند، این ویژگی های جوانان را هم ببینند.
3219/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.