به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کشتی با نام SL STAR با طول 91.5 متر تحت پرچم کوموروس در اسکله 25 بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود که ساعت 9:50 دقیقه صبح امروز در حین عملیات بارگیری دچار سانحه واژگونی شد.
وی افزود: این کشتی 14 نفر سرنشین داشته که همگی اتباع خارجی هستند و در نخستین دقایق بروز سانحه توسط تیم جستجو و نجات بندر شهید رجایی نجات یافتند.
عفیفی پور با بیان اینکه علت واژگونی این کشتی در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: از 14 سرنشین این کشتی سه نفر مصدوم و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.
وی محموله این کشتی را 153 کانتینر کالای معدنی و صنعتی اعلام کرد و گفت: گروه عملیات بندری در حال بیرون آوردن کانتینرها از دریا و انتقال به محوطه بندری هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات تخلیه و بارگیری بندر بدون توقف در جریان است، افزود: شرایط کشتی تحت کنترل می باشد و علل دقیق سانحه توسط تیم کارشناسان کمیته بررسی سوانح بندر در دست بررسی است.
بندر شهید رجایی با 40 پست اسکله و 18 دستگاه جرثقیل گنتری کرین (دروازه ای) در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
این بندر بزرگترین و مجهزترین بندر کانتینری ایران است که بیش از 80 درصد عملیات کانتینری بنار سراسر کشور را پشتیبانی می کند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.