به گزارش ایرنا، حمید رضا محمد حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این 3 ستاد شامل خور خلاصی در شهرستان جاسک، خور آذینی در سیریک و خور تیاب در میناب شده است.
وی ادامه داد: 140 فروند قایق برای همین منظور ساماندهی شده و آموزش ‌های لازم نیز به صاحبان آنها و جوامع محلی برای استفاده از این ظرفیت‌ ها ارائه شده است.
مدیراداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان بیان داشت: هفته گذشته نیز مانور مدیریت بحران در بندر شهید حقانی و آموزشی برای قایقرانان جزیره هرمز، تیاب، سیریک و جاسک برای آمادگی سفر‌های دریایی نوروز 98 اجرا شد.
محمد حسینی در ادامه از بندر شهید باهنر به عنوان مرکز پشتیبان برای تردد به جزیرها طرح نوروزی 98 نام برد و ابراز داشت: شناورهای تندرو مسافری به صورت روزانه و ماهانه برای حفظ سطح ایمنی، مورد بازرسی قرار می‌ گیرند و برای همین منظور بازرس مقیم در بندرها مستقر شده است.
وی تصریح کرد: از نخستین روز اجرای طرح نوروزی(25 اسفند)، 4هزار صندلی در قالب 40 فروند شناور مسافری در بندر شهید حقانی بندرعباس آماده ارائه خدمات ترابری ایمن دریایی به مسافران نوروزی شده است.
مدیراداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: این شناورها از مبدا بندر شهید حقانی بندرعباس به مقصدهای جزیره های سه گانه قشم، هرمز و لارک و مسیرهای بازگشت، خدمات خود را ارائه می ‌کنند.
محمد حسینی اضافه کرد: شماره تلفن 1550 مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان برای پاسخگویی به مسافران دریایی و شماره تلفن 3111 نیز جهت آگاهی بخشی هموطنان از وضعیت تردد در بندرهای مرکز استان هرمزگان راه ‌اندازی شده است.
وی یادآور شد: فراهم بودن شرایط انجام سفرهای ایمن دریایی یکی از مهم ترین اولویت‌ ها در استان هرمزگان است و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه متولی در این بخش با اجرای مانورهای امداد و نجات و برگزاری دوره‌ های آموزشی برای دریانوردان و ساحل نشینان، شرایط و آمادگی لازم را برای انجام سفرهای ایمن دریایی را فراهم می ‌کند.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‌ های دریایی ایران با داشتن 14 جزیره، هر ساله پذیرای میلیون‌ ها هموطن از سراسر کشور است.
40 فروند شناور با ظرفیت 4هزار صندلی ترابری مسافران دریایی بین بندرهای شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم، بندرگاه جزایر هرمز و لارک را بر عهده دارند.
مسوولیت راهبری بنادر مسافری بندرعباس تحت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.