مهدی طاهری کُندَر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مهم ترین مساله در بحث ازدواج را تکامل روح و روان زن و مرد دانست و افزود: یک فرد برای کامل شدن خود نیازمند داشتن یک همراه و همگرا و همفکری است که از بُعد روانی یاور و همراه باشد.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز طبیعی دختر و پسر به یکدیگر، ازدواج پاسخی درست و کامل به این نیاز است که در آن زن و مرد زندگی مشترکی را آغاز و همراه و یاور و غمخوار یکدیگر می شوند.
این مشاور خانواده در ادامه سخنان خود بیان داشت: در راستای اهمیت تکامل و آرامش روانی زن و مرد و کاهش درصد خطاها ازدوج ها باید سنتی مشورتی بدون تحمیل باشد.
طاهری کُندَر ابراز داشت: برای موفقیت در ازدواج های سنتی بدون تحمیل بهترین سن 18 سالگی تا 27 سالگی است.
وی مزیت این ازدواج ها را حفظ ارزش های درون خانوادگی، دینی و اجتماعی، اخلاق، آرامش روانی مرد و زن و کاهش ناهنجاری های ازدواج عنوان کرد.
این استاد دانشگاه در خصوص ازدواج های مجازی نیز گفت: بیشتر این ازدواج ها در سن های پایین اتفاق می افتد و بسیاری از ویژگی هایی مثبت ازدواج های سنتی را ندارد و فقط طرفین بهم می گویند «من عاشقت شدم و دوستت دارم».
طاهری کُندَر گفت: دوست داشتن در ازدواج یعنی اینکه طرف مقابلم را دوست دارم بخاطر خودش نه این که او را بخاطر خودم دوست داشته باشم.
وی ادامه داد: بیشتر دوست داشتن ها در ازدواج های مجازی به دوست داشتن از سرخودخواهی است و به طور معمول بیشتر این ازدواج ها برای ایجاد روابط است.
این مشاورخانواده افزود: از طرفی چون بیشتر ازدواج های مجازی چون تفکر خیانت در آن دخیل است، بین دختر و پسر به خصوص دختران باعث ناامنی روانی می شود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.