به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر افتخاری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری، اظهار داشت: این روزها شاهد فعالیت فروشندگان مواد محترقه علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی و سایبری نیز هستیم که پلیس فتا به شدت با این موضوع برخورد می کند.
وی ادامه داد: علاوه بر فروش مواد محترقه در فضای مجازی، برخی افراد اقدام به آموزش ساخت این مواد در فضای مجازی و شبکه ‌های اجتماعی می ‌کنند که می ‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه ‌سوری در دستور کار پلیس فتاست، گفت: اقدامات انتظامی در فضای سایبر آغاز شده و با شناسایی سایت ‌های فعال در زمینه آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره و فروش این مواد در فضای سایبر، برای گردانندگان این سایت‌ها و کانال‌ ها تشکیل پرونده می شود و این افراد نیز به مراجع قضایی معرفی می‌ شوند.
سرهنگ افتخاری با اشاره حضور فعال قشر نوجوان و جوان در فضای مجازی، گفت: خانواده ‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند زیرا که ناآشنایی فرزندان با این مواد و آموزش ناقص سایت‌ها در این خصوص بسیار خطرناک است و ممکن است موجب بروز حوادثی تلخ با خسارت های جبران ناپذیری شود.
رییس پلیس فتا هرمزگان بیان داشت: کاربران با مشاهده سایت ‌های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید و فروش مواد محترقه مراتب را با مراجعه به قسمت ثبت گزارش مردمی در سایت پلیس فتا و یا به شماره 07621825964 گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها در اسرع وقت انجام شود
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.