دکتر فاطمه نوروزیان عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جراحی توسط یک تیم زبده از پزشکان و کادر درمان در مجتمع آموشی پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) صورت گرفت.
وی با بیان اینکه پیش از این امکان انجام چنین جراحی حساسی در هرمزگان فراهم نبود، گفت: با حضور فوق تخصص جراحی در مرکز پیامبر اعظم (ص) از این پس امکان انجام این عمل جراحی حساس در هرمزگان فراهم شده و دیگر نیازی به مراجعه بیماران به سایر استان ها نیست.
فوق تخصص جراحی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در خصوص جراحی پیوند عروق، گفت: این جراحی در حفظ جان بیماران دیالیزی، بیماران تصادفی و یا افرادی که در اثر اصابت گلوله یا چاقوخوردگی دچار پارگی و انسداد شریان شده اند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
دکتر علی صابری تصریح کرد: در حال حاضر امکان درمان پیشرفته عروق واریسی ، عروق زیر جلدی و انسدادهای عروق نیز در مجتمع پیامبر اعظم(ص) بندرعباس فراهم شده است.
وی ادامه داد: آنوریسم یا گشاد و نازک شدن دیواره عروق یکی از بیماریهای خطرناک و کشنده می باشد که در اثر پارگی آنوریسم به دلیل خونریزی فراوان احتمال مرگ بیمار در ظرف چند دقیقه وجود دارد.
این پزشک فوق تخصص خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجام درمان هرگونه آنوریسم و گشادشدگی عروق شکمی، لگن و اندام در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس فراهم است.
مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس بزرگترین بیمارستان استان هرمزگان و یکی از بیمارستان های مرجع استان است که بیماران از سراسر استان جهت تشخیص و درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند.
این مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است و به صورت دولتی اداره می شود.
طرح ابتدایی بیمارستان شهید محمدی در سال 1346 بعنوان بیمارستان 70 تختخوابی به تصویب رسید ولی در سال 1347 با تغییر به 222 تختخوابی ساخت آن شروع شد و در سال 1359 پس از اتمام بنای ساختمان،آغاز به کار کرد.
بازسازی این بیمارستان در سال 94پایان یافت و هم اکنون با حدود 450 تخت مصوب مشغول فعالیت است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.