به گزارش ایرنا، رضا کمالی زرکانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره با حضور استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان، کرمان و فارس برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پوشاک نماد تاریخ، فرهنگ و رسوم اقوام ایرانی است و امروزه در دسته صنایعی قرار گرفته که با حفظ اصالت خویش، خلاقیت های هنری را به نمایش می گذارد.
این مقام مسوول به اهمیت این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره از سال 95 به صورت منطقه ای با حضور هنرمندان استان های ساحلی شروع بکار کرد و پس از سه دوره اجرا زمینه ملی شدن آن برای دوره های بعدی فراهم شده است.
وی بیان داشت: اهداف برگزاری این جشنواره شامل، تشویق دانش آموختگان طراحی لباس به خلق ایده های جذاب و بهره گیری از سنت های پوششی خلیج فارس، تاکید بر هویت و اصالت پوشش های سنتی، شناسایی و معرفی استعدادهای نو در حوزه مد و لباس است.
کمالی زرکانی به محورهای جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقه مندان به حضور در این رویداد می توانند در بخش های طراحی و دوخت لباس، طراحی پارچه، چاپ روی پارچه، ارایه مقاله و پایان نامه شرکت کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: شرکت کنندگان در بخش طراحی پارچه می توانند حداقل سه اثر و حداکثر 5 اثر در یک قطعه پارچه (50 در 50) اجرا نموده و به دبیرخانه ارسال کنند.
وی اضافه کرد: همچنین محققان و دانشجویان می توانند در مقطع های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با موضوع مد و لباس حوزه خلیج فارس در قالب مقاله علمی حداقل در 15 صفحه تایپ و به دبیرخانه بفرستند.
کمالی زرکانی بر استفاده خلاقانه و روز آمد از نمادها، اسطوره ها، استتار پوششی، آداب و رسوم، طبیعت، اقلیم، تاریخ معماری و فرهنگ منطقه خلیج فارس در خلق آثار تاکید کرد.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.