امید ذاکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در همین مدت زمان با صدور احکام قضایی 848 هکتار از زمین های ملی هرمزگان از دست متصرفان آزاد شد.
وی با تاکید بر تلاش اقشار مختلف مردم در حفاظت و حراست از منابع طبیعی، افزود: این رفع تصرف ها در راستای صیانت از حقوق بیت ‌المال و به منظور حفظ عرصه‌ های منابع طبیعی انجام شده است.
ذاکری ادامه داد: شعار امسال هفته منابع طبیعی نیز «منابع طبیعی، بزرگ ترین سرمایه ملی» انتخاب شده و بر مشارکت همه مردم در این امر تاکید داریم.
وی اظهار داشت: عرصه ‌های منابع طبیعی جزو سرمایه‌های ارزشمند این سزمین هستند و نه فقط به نسل امروز بلکه به تمامی نسل ‌های آینده تعلق دارند.
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان تاکید کرد: به صورت جدی دنبال حفاظت از منابع طبیعی در سطح استان هستیم و بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود.
ذاکری بر استفاده از مشارکت های مردمی به ویژه نسل جوان در حراست از منابع طبیعی تاکید و گفت: حدود 30 هزار دانش آموز به عنوان همیار طبیعت در این استان، در حفاظت از منابع طبیعی با ما همکاری دارند.
هرمزگان بیش از هفت هزار و 800 سازه آبخیزداری با ظرفیت آبخیزداری 490 میلیون مترمکعب دارد.
از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 100 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93 هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
در تقویم رسمی کشور 15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.