به گزارش ایرنا، محمدرضا پاکدامن روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت22 اسفند روز شهدا اظهار داشت: در سال جاری و در حوزه سلامت و درمان 140 نفر از جانبازان برای درمان به خارج از استان هرمزگان اعزام شده اند.
وی با اشاره به اهمیت پایش سلامت، افزود: امسال برای 780 نفر از والدین شهدا و جانبازان70 درصد و خانواده های ایثارگر زمین گیر پایش سلامت انجام شده و همچنین 327 نفر کالا و تجهیزات پزشکی را دریافت کرده اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران هرمزگان همچنین از ارتقای مرکز مشاوره بنیاد شهید این استان از درجه 2 به درجه یک خبرداد و بیان داشت: این مرکز با استفاده از کادر مجرب(روانپزشک، روانشناس و کارشناس در حوزه های خانوادگی، تحصیلی، اشتغال، قبل، حین و بعد از ازدواج در دو نوبت صبح و عصر به جامعه هدف خود خدمات ارائه می دهد.
به گفته پاکدامن، در حوزه پیشگیری برای 340نفر واکسیناسیون انجام شده و در آذرماه امسال نیز 208 نفر از جانبازان در کمیسیون پزشکی برای احراز درصد جانبازی شرکت کردند.
وی معرفی 197 نفر برای تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 40 میلیارد ریال، معرفی 146 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان 7 میلیارد و 300 میلیون ریال، 9 نفر برای دریافت 100 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی ویژه بخش کشاورزی و 11 نفر برای دریافت هشت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال بانک توسعه تعاون را از دیگر فعالیت های انجام شده در سال جاری عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران هرمزگان افزود: همچنین در سال جاری 59 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در بخش های مختلف ادارات دولتی جذب شده اند.
پاکدامن از دیگر فعالیت های انجام شده در بخش عمرانی به مناسب سازی، نگهداری و بهسازی گلزار شهدا اشاره کرد و ادامه داد: امسال 4 میلیارد و 200 میلیون ریال برای مرمت و ساماندهی گلزارهای شهدا در هرمزگان اختصاص یافت.
وی فعالیت های انجام شده در حوزه فرهنگی و آموزش به مراجعه 230 نفر به کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت استان، گردآوری خاطرات شهدای استان هرمزگان در 2 جلد اشاره کرد و افزود: جلد دوم این کتاب نیز در سال 98 منتشر خواهد شد.
این مسوول، برگزاری یکهزار و 170 یادواره شهدا، 150 مراسم مذهبی در 22 حسینیه شهدا، تولید 900 دقیقه مصاحبه تخصصی با خانواده شهدا به ویژه والدین آنها در رابطه با خاطرات شهدا تحت عنوان تاریخ شفاهی را بخش دیگری از فعالیت های حوزه فرهنگی عنوان کرد.
پاکدامن افزود: امسال همچنین دوره های آموزش قرآن برای 400 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر،730 نفر به اردوهای زیارتی سیاحتی و 120 نفر به عتبات عالیات انجام شده است.
وی ادامه داد: یکهزار و 257 دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکترا و 533 دانش آموز در 22 مدرسه شاهد و دیگر مدارس هرمزگان در قالب طرح شاهد ویژه فرزندان شهدا و جانبازان در حال تحصیل هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران هرمزگان در خصوص برنامه های 22 اسفند روز شهدا گفت: غبارروبی، گلباران و تجدید میثاق با آرمان های والای شهدا با حضور خانواده های شاهد و ایثارگر و آحاد مردم در گلزار شهدای سراسر استان هرمزگان از شاخص ترین برنامه های این روز است.
پاکدامن برگزاری یادواره های شهدا در شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف به عنوان یکی دیگر از دیگر برنامه های این روز نام برد.
وی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار به همت اداره کل ورزش و جوانان 21 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه عاشقان ثارالله در بندرعباس برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران هرمزگان در پایان اقتدار، عزت و امنیت امروز کشور را مرهون از جان گذشتگی شهدا، ایثار ایثارگران و صبوری خانواده های شاهد و ایثارگر دانست.
با فرمان 10 ماده ای امام(ره) در سال 58 بنیاد شهید به منظور ارائه خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تشکیل شد.
بنیاد شهید و امور ایثارگران از نهادهای انقلاب اسلامی است که بنیان اولیه آن بر اساس فرمان 10 ماده ای امام خمینی(ره) خطاب به شورای انقلاب و دولت موقت در 22 اسفند 1358 به منظور رسیدگی به وضعیت خانواده های شهدا و همچنین رسیدگی به امور معلولان و آسیب دیدگان انقلاب اسلامی تشکیل شد.
با پایان یافتن جنگ در سال 67 به منظور رسیدگی بهتر به امور جانبازان مسوولیت اداره امور جانبازان با فرمان حضرت امام خمینی(ره) بر عهده بنیاد مستضعفان قرار گرفت و نام این نهاد به بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی تغییر یافت.
در سال 69 همزمان با بازگشت آزادگان به کشور ستاد رسیدگی به امور آزادگان زیر نظر ریاست جمهوری تأسیس و امور مربوط به رسیدگی به خانواده های آنان که تا آن زمان تحت پوشش بنیاد شهید بودند به این ستاد واگذار شد.
در21 خرداد 77 اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی به تصویب مجلس شورای اسلامی و در ششم تیر 77 به تأیید شورای نگهبان رسید و طبق این اساسنامه بنیاد شهید دارای شخصیت حقوقی مستقل و از نهادهای عمومی غیردولتی است که تحتنظر رییس جمهور و نظارت عالیه مقام رهبری قرار دارد.
در سال 81 پس از درخواست مسوولان نهادهای ایثارگری و تایید مقام معظم رهبری 8 بهمن سال 81 طبق مصوبه شورای عالی اداری در19 اردیبهشت سال 83 تجمیع نهادهای ایثارگری(سازمان جانبازان، ستاد امورآزادگان وبنیاد شهید) درساختاری یکپارچه در بدنه دولت به تصویب رسید و به این ترتیب سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.