به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان در سخنان خود در جمع نمازگزاران اظهار داشتند: مسوولان باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش ویژه ای داشته باشند و با متخلفان اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند.
اشاره به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب ، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تاکید بر حفظ منابع طبیعی، رعایت موازین اخلاقی و اسلامی از دیگر بخش های سخنان امامان جمعه هرمزگان بود.

**قشم
امام جمعه قشم گفت: قشموندان انتظار دارند گردشگران به قوانین و فرهنگ غنی این منطقه احترام بگذارند و با هنجار شکنان به صورت قاطع برخورد شود.
حجت الاسلام میثم تارَم در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم افزود: : اقدامات هفته اخیر نیروی انتظامی شهرستان در تحقق بخشی از مطالبات مردمی قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: پاکسازی برخی نقاط آلوده و برخورد مناسب با اخلالگران نظم و اشاعه دهندگان منکرات و مفاسد از جمله فعالیت های ارزشمند پلیس در هفته گذشته است.
امام جمعه قشم به مهمان‌نوازی مردم جزیره قشم اشاره و تصریح کرد: قشم بخشی از خاک ایران اسلامی است و مردم آن متدین، شهیدپرور و عفیف هستند که گردشگران باید خود را با فرهنگ حاکم بر این جزیره تطبیق دهند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: رییس جدید قوه قضاییه از درون دستگاه قضایی به این سمت منصوب شد که این امر یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.
تارَم افزود: قوه قضاییه در دوران جدید سعی در رفع کاستی‌ ها داشته باشد و همچون گذشته در سایه اتحاد و همکاری با سایر قوا، با مفسدان اقتصادی و اخلالگران به شدت برخورد کند.

**پارسیان
امام جمعه پارسیان با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و مشارکت هر چه بیشتر مردم در حفاظت از این منابع، تاکید کرد: برخورد با کسانی که به طبیعت آسیب می زنند ، نباید سلیقه ای باشد و باید براساس قوانین انجام شود.
حجت الاسلام هادی میرزایی ، بیان داشت: مسوولان باید برای تحقق هر چه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب که ضرورت های نظام اسلامی در آن از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان شده، تلاش بیشتری داشته باشند.
وی بیان داشت: تداوم نهضت علمی با الگوگیری از نهضت علمی ائمه مایه افتخار جامعه اسلامی در مقابل جامعه علمی غرب محسوب می‌شود.
حجت الاسلام میرزایی با اشاره به تلاش های دشمن در جهت ایجاد تفرقه در جامعه، گفت: اقتدار و وحدت ملت ایران توطئه و نقشه های دشمنان را نقش برآب می کند.
وی با تاکید بر استفاده از توان داخلی در حل مشکلات، افزود: تلاش برای تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی راهکاری مهم در جهت کاهش مشکلات اقتصادی جامعه است.
**کیش
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه نشاط اجتماعی باید با محوریت فرهنگ غنی اسلامی ایرانی باشد، گفت: باید برنامه‌های فرهنگی خوبی با محوریت اسلامی و مذهبی را در ایام نوروز در اختیار مسافران و کیشوندان قرار بدهیم .
حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم به ویژه در ایام نوروز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است و مسوولان باید در این زمینه کمک کنند.
وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: شهدا پای آرمان های انقلاب ایستادند و جان خود را برای امنیت کشور فدا کردند و همه ما آرامش و امنیت امروز جامعه را مدیون ایثار شهدا هستیم.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.