فایقه اتابک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص مصوبه های ستاد خدمات اجرایی خدمات سفر برای نوروز 98 اظهار داشت: این یکی از برنامه هایی است که در راستای معرفی فرهنگ هرمزگان به مسافرانی که از سایر نقاط کشور به این استان می آیند به اجرا در می آید.
وی ادامه داد: زندگی مردمان هرمزگان به ویژه ساحل نشینان با موسیقی وآواها گره خورده وبخشی از فرهنگ این دیار است.
وی اضافه کرد: علاوه براین نمایشگاه صنایع دستی در بندرشهید حقانی در فضایی به وسعت 100 متر گشایش می یابد که یکی از اهداف این نمایشگاه علاوه بر فروش و کمک به معیشت صنعتگران معرفی صنایع دستی هرمزگان است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ابراز داشت: بسیاری از هموطنانی که در مناطق مرکزی و شمالی کشور هستند به دلیل بُعد مسافت شاید ندانند این محصول ها را در چه مکان هایی می توانند تهیه کنند که این نمایشگاه مساله یاد شده را برایشان برطرف می کند.
اتابک خاطر نشان کرد: جاذبه های دیدنی و صنایع دستی هرمزگان در بروشورهایی به مسافران نوروزی معرفی شود تا آنان انتخاب های بیشتری برای گردش و تفریح در این استان داشته باشند.
وی ادامه داد: اکنون بسیاری از هموطنان به دلیل جاذبه اقتصادی کیش و قشم به این 2 نقطه سفر می کنند و اطلاع چندانی از آثار دیدنی و جاذبه های گردشگری هرمزگان در سایر شهرستان ها و حتی شهر بندرعباس ندارند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: این نشان دهنده نیاز استان به برطرف کردن ضعف هایش در حوزه تبلیغات دارد تا هموطنی که در آستارا زندگی می کند جاذبه های دیدنی این استان را بشناسد.
وی اشاره کرد: تابلو های راهنمای شهری و اماکن تاریخی و گردشگری در تعطیلی های نوروزی نصب می شود ولی آیا این برای معرفی هرمزگان کافی است، باید بپذیریم این کار تنها عده محدودی را پوشش می دهد و در معرفی داشته های خود ضعف داریم.
اتابک خاطر نشان کرد: مقرر شده از ظرفیت صدا و سیما برای تمام برنامه های تبلیغاتی ستاد استفاده شده و رادیو مسافر را راه اندازی کند.
وی اشاره کرد: این اقدام های صدا و سیمای نقش مهمی در زمینه معرفی آثار و جاذبه های گردشگری خواهد داشت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اشاره کرد: شهرداری بندرعباس نسبت به تامین روشنایی و زیباسازی درختان و نوار ساحلی شهر و بوستان های محل اقامت مسافران اقدام لازم را انجام می دهد.
اتابک گفت: شهرداری نقش مهمی در نوروز برعهده دارد و امید می رود این امکانات و فضا سازی ایجاد شده به صورت مستمر مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: همچنین شهرداری بندرعباس نسبت به تعمیر و ایجاد سرویس بهداشتی و حمام در بوستان های محل اسکان گردشگران اقدام لازم را انجام می دهد.
اتابک افزود: در همه مراکز اسکان مسافران و گردشگران نوروزی مکانی برای اقامه نماز جماعت اختصاص می یابد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: مجتمع های بین راهی و مراکز پذیرایی و تاسیسات گردشگری بازدید و تذکرهای لازم برای رفع نقص ها و کمبوها به آنان داده می شود.
وی بیان داشت: همچنین 2 قطعه زمین 100 مترمربعی برای استقرار پایگاه های اورژانس شهری توسط اداره کل راه و شهرسازی اختصاص خواهد یافت.
اتابک گفت: برای ساماندهی ساماندهی کلوپ ها و قایق های تفریحی نشستی با مدیرکل امور شهری و دهیاری های استانداری برگزار خواهد شد تا این کار هم انجام شود.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.