مسیح الله مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون 4 هزار و 800 خانوار زیر پوشش کمیته امداد در حاجی آباد هستند که از این تعداد 2هزار و 300 خانوار زن سرپرست و بقیه دارای سرپرست با مشکلات از کارافتادگی، بیماری و کهولت سن هستند.
وی ادامه داد: این خانواده ها خدماتی که دریافت می کنند در قالب خدمات بهداشتی و درمانی، عمرانی و ساختمانی، دریافت مستمری، آموزش و مشاوره، اردوهای سیاحتی و زیارتی، پرداخت جهیزیه به نوعروسان و وام های کارگشایی و ضروری بوده است.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) حاجی آباد گفت: همچنین در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و وام های کارگشایی نیز برای 578 نفر افزون بر 28 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مرادی از دیگر خدمات کمیته امداد از ابتدای امسال تاکنون به پرداخت کمک هزینه ازدواج به 171 زوج با اعتباری افزون بر 5 میلیارد و190 میلیون ریال در قالب وام بلاعوض عنوان کرد.

**35 واحد مسکونی در حاجی آباد در حال احداث است
وی گفت: با توجه به شرایط فعلی و ناتوانی مردم در خرید مسکن، تعداد قابل توجهی از خانواده های زیر پوشش سرپناهی برای زندگی و حتی توانایی پرداخت اجاره خانه را ندارند که در این راستا در بخش عمرانی تعداد 35 واحد مسکونی در شهرستان حاجی آباد در حال احداث است.
این مسوول ابراز داشت: در بخش پرداخت اجاره خانه نیز از اول امسال تا کنون حدود 680 میلیارد ریال برای 58 خانواده اجاره مسکن پرداخت شده است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد 850 نفر دانش آموز و 140 نفر دانشجو از خدمات تحصیلی کمیته امداد امام خمینی شهرستان حاجی آباد استفاده می کنند که مجموع کمک هزینه پرداختی به آنها در امسال حدود 3 میلیارد و 900میلیون ریال بوده است.

**پرداخت 55 میلیارد ریال به طرح های اشتغال
مرادی در بحث خوداشتغالی افراد تحت پوشش نیزگفت: در سال 97 با مشارکت مددجویان و بانک های عامل 250 طرح اشتغال و توانمندسازی با اعتباری افزون بر 55 میلیارد ریال اجرا شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) حاجی آباد اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان حاجی آباد 300 یتیم زیر 18سال دارد که هر کدام برای خود حامی مالی دارند و حداقل ماهیانه یک میلیون و 500هزار ریال به حساب آنها واریز می شود.
وی ابرازداشت: با توجه به شروع شدن هفته احسان و نیکوکاری مثل هر سال پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در این شهرستان برپا می شود که مردم نیکوکار همچون سال های گذشته با کمک های خود افراد نیازمند را حمایت کنند.
مرادی در این باره گفت: تعداد 8 هزار پاکت برای جمع آوری کمک های نقدی در مدرسه ها توزیع شده است و کمک های جمع آوری شده در هر مدرسه، به دانش آموزان نیازمند همان مدرسه اختصاص می یابد.
وی در پایان از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی حاجی آباد به اعزام 288 نفر زائر به زیارت در شهرهای مقدس مشهد و قم و همچنین اعزام 120 نفر به عتبات عالیات و آموزش 158 نفر هنرجو در مرکز آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.