به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط مدیر فروش نمایندگی یک شرکت خودرویی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود : مدیر فروش نمایندگی این شرکت به بهانه بسته شدن سایت ثبت نام ، وجوه دریافتی از شاکیان را به حساب شخصی خود واریز و در این خصوص با تنظیم قراردادهای جعلی و با مهر اصلی شرکت ، خریداران را با دادن وعده های واهی فریب و با همدستی برادرش اقدام به کلاهبرداری و پس از تبدیل وجوه کلاهبرداری شده به سکه و ارز ، متواری شده اند.
سردار ملکی بیان داشت: پس از تشکیل پرونده ابتدا از تمام مال باختگان به طور کامل تحقیق ، دلایل و مستندات آنان جمع آوری و با هماهنگی مقام قضایی ابتدا تمام حساب های متهم شناسایی و مشخص شد نامبرده از قبل حساب های خود را مسدود و پول ها را به حساب همسر و برادر همسرخود واریز و از استان متواری شده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی دستگاه های مسوول در اسرع وقت تمام حساب های متهم و بستگان وی مسدود و با توجه به اینکه مشخص شد وی بعد از کلاهبرداری یک دستگاه خودرو جنسیس خریداری کرده، با هماهنگی قضایی نسبت به توقیف آن اقدام شد.
فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین با بررسی حساب های متهم و همسرش مشخص شد که با همدستی برادرش در یک طلافروشی و صرافی در استان کرمان اقدام به خرید طلا و دلار کرده است.
سردار ملکی گفت: ماموران پلیس آگاهی هرمزگان با اخذ نیابت قضایی به محل اعزام و یکی از متهمان را در کرمان دستگیر و در بازرسی از منزل و محل اختفاء وی، حدود 5 میلیارد ریال سکه و دلارهای خریداری شده را کشف و ضبط کردند.
وی خاطر نشان کرد : با تلاش پلیس مخفیگاه متهم اصلی در شیراز شناسایی و وی پس از خروج از مخفیگاهش در یک اقدام ضربتی دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک فقره شناسنامه و دو عدد کارت ملی جعلی به همراه مقادیری وجه نقد و سکه کشف شد.
فرمانده انتظامی هرمزگان افزود : متهم پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین مناسب از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شیراز به پلیس آگاهی هرمزگان منتقل و پیرامون شکایت مال باختگان از وی تحقیق که پس از مواجه شدن با شاکیان و دلایل و مدارک ، صریحا به بزه انتسابی و کلاهبرداری اقرار کرد.
سردار ملکی مهمترین علل وقوع این جرایم را عدم احراز سوابق متهم توسط مدیرعامل شرکت خودرویی با توجه به اینکه وی سابقه کلاهبرداری داشته و حساب هایش مسدود بوده ، نبود آگاهی مال باختگان در نحوه خرید خودرو و واریز وجه به حساب شخصی به جای پرداخت به حساب شرکت و نبود نظارت کافی بر عملکرد نیروهای این شرکت عنوان کرد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.