به گزارش ایرنا، سید محسن حسینی مقدم شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری آموزشی کیفیت بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری در نظام جدید آموزش های فنی و حرفه ای در بندرعباس افزود: داوطلبان 33 رشته تحصیلی بدون آزمون و 9 رشته تحصیلی با آزمون سراسری جذب دانشگاه های فنی و حرفه ای می شوند.
وی بیان داشت: این نخستین دانش آموختگان (فارغ التحصیلان) رشته های فنی و حرفه ای در نظام جدید هستند که برای کنکور سراسری آماده می شوند.
مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت اموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مسیر اصلی برای ادامه تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای، شرکت در دوره کاردانی است و بعد از آن می توانند در صورت تمایل در سطح بالاتر تحصیلی شرکت کنند.
حسینی مقدم تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای‌ باید مبتنی بر شایستگی باشد و همه تلاش ما بر این است که کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها در هنرستان‌ها ارتقا یابد و به تدریج امتحانات آن حذف شود.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز اظهارداشت: میزبانی هرمزگان در کارگاه کشوری آموزشی کیفیت بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری در نظام جدید آموزش های فنی و حرفه ای، فرصتی برای هم افزایی و بهره مندی استان ها از تجربه های مشترک باشد.
موسی دادی زاده سرخایی با تاکید بر ظرفیت‌های هرمزگان اظهار کرد: این استان با برخورداری از موقعیت سوق الجیشی، جایگاه ویژه ای در بین استان های کشور دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.