به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح نخست در دبستان میثم واقع در کوی ملت بندرعباس با حضور اعضای انجمن اولیا و مربیان هنرستان شهید دارا ناحیه 2 بندرعباس کلید خورد و به صورت همزمان در40 مدرسه ناحیه یک و 2 این شهر نیز اجرا شد.
وی بیان داشت: در این طرح مدیران کارآمد مدرسه به همراه اعضای انجمن اولیا و مربیان در قالب طرح پشتیبان براساس جدول زمان بندی شده با حضور در مدرسه هدف، مسائل و مشکلات را نیازسنجی کرده و براساس اولویت برنامه ریزی و برطرف می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: ایجاد حس مشارکت جویی برای پاسخگویی به نیاز مرکزهای آموزشی، آگاهی از روندکاری روزانه امور آموزشی تربیتی مدار، نظارت بیشتر بر عملکرد دانش آموزان و خدمات دهی به آنان، تقویت همکاری سایر اولیا با معلمان، مدیران و معاونان مدارس و ارتباط اولیا با مدرسه ها از مهم ترین اهداف این طرح است.
دادی زاده سرخایی گفت: با اجرای طرح مدارس پشتیبان مسائل و مشکلات مدرسه های حاشیه ای و کمتر برخوردار هرمزگان کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: هم اکنون سه هزار مدرسه در هرمزگان دارای انجمن اولیا و مربیان فعال است و این استان در این بخش جزو استان های فعال کشور است.
دادی زاده همچنین از راه اندازی اتاق اولیا در مدرسه های هرمزگان به عنوان دیگر طرح های آموزش و پرورش استان نام برد و گفت: انجمن اولیا و مربیان به عنوان بازوان توانمند مدرسه نقش ویژه ای در تحقق سند تحول بنیادین دارند و با مشارکت خود زمینه رشد کمی و کیفی امور مدرسه ها را در طول سال تحصیلی برعهده دارند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.