به گزارش ایرنا، هفتمین نشست ستاد خدمات سفر هرمزگان با توجه به نزدیکی نوروز و تعطیلی های نوروزی در حالی برگزار شد که وقت قابل توجه ای از آن پیرامون موضوع یاد شده صرف شد.
شهردار بندرعباس گفت: با وجود همه اقدام های صورت گرفته به علت جمعیت بالای مسافران و گردشگرانی که به بندرعباس سفر می کنند و بیشتر در بوستان ها مستقر می شوند با کمبود چشمه های سرویس بهداشتی روبه رو خواهیم شد.
عباس امینی زاده افزود: سرویس های بهداشتی برای جمعیت ثابت پیش بینی شده و علاوه بر این سرویس ها در 9 نقطه دیگر هم چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد.
وی اضافه کرد: 247 چشمه سرویس بهداشتی در بوستان های محل اسکان وجود دارد و خارج از بوستان ها هم سرویس بهداشت هست ولی برای وضعیت مطلوب باید حدود 660 چشمه سرویس بهداشتی داشت.
شهردار بندرعباس یاد آور شد: چشمه های سرویس بهداشتی زیبا سازی شده که در این خصوص می توان به نصب گلدان در آنها اشاره کرد و مامورانی برای نظافت آنها مستقر خواهند شد.
امینی زاده بیان داشت: کارگرانی برای تنظیف نوار 29 کیلومتری ساحل بندرعباس مستقر می شوند و با توجه به حجم بالای تولید زباله توسط مسافران و گردشگران نوروزی در بوستان های محل اسکان نهادها و اداره های اجرایی و خدماتی همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.
وی اشاره کرد: غرفه عرضه مایحتاج روزانه در بوستان ها دایر و نیازمندی های روزانه مانند نان، کنسرو، آب معدنی و گوشت و فرآورده های گوشتی را عرضه می کنند.
شهردار بندرعباس گفت: ساماندهی ورودی های شهر و مکان های خاص آغاز شده که می توان به ورودی بندر شهید حقانی و ورودی راه آهن بندرعباس اشاره کرد.
وی افزود: یکی از مشکلات ورود خودروهای مسافران به ساحل وگرفتار شدن درآب است که این اتفاق با وجود علایم هشدار دهند و موانع نصب شده باز رخ می دهد و امسال تلاش می شود از وقوع این حوادث جلوگیری شود.
شهردار بندرعباس ادامه داد: تا 27 اسفند مرکز راهنمای مسافر در ورودی شهر بندرعباس مستقر شود.
وی افزود: مسوولان مسافران را به بوستان های سطح شهر هدایت کنند تا فضای بیشتری در ساحل برای استفاده مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شود.
شهردار بندرعباس اظهار داشت: تیم های نجات غریق با مدیریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در 10 نقطه نوار ساحلی مستقر می شوند و علایم راهنمای مسافر به صورت بنر علاوه بر علایم موجود در سطح شهر نصب خواهد شد.

** تعیین مامور سرویس های بهداشتی با شماره همراه
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: برای سرویس های بهداشتی یک مامور تنظیف با شماره همراه تعیین شود.
رضا مدرس افزود: باید با توجه به امکانات و ظرفیت های شرایط برای استفاده مردم و مسافران از ساحل فراهم باشد و امسال وسعت بیشتری نسبت به سال گذشته برای این منظور آزاد باشد.
وی بیان داشت: چراغ های نوار ساحلی هم در مدت باقی مانده تعویض شود تا مسافران و گردشگران بتوانند در چند ساعت حضور خود از ساحل بهره لازم را ببرند.
مدرس افزود: با توجه به تولید حجم بالای زباله در تعطیلی های نوروزی توسط مسافران در بوستان ها و نوار ساحلی از سطل زباله های بزرگ استفاده شود.
وی اشاره کرد: زیبا سازی ورودی های شهر مد نظر مسوولان شهری بندرعباس باشد و اقدام های لازم را در این خصوص و ورودی بندر شهید حقانی انجام دهند.

** آمادگی بنادر ودریانوردی با انجام رزمایش
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم در ادامه این نشست گفت: روز یکشنبه رزمایش جست و جو و نجات دریایی با مشارکت اداره های مختلف برگزار می شود.
اسماعیل مکی زاده اظهار داشت: مدیران عضو ستاد خدمات سفر برای حضور در این رزمایش ساعت 9 صبح در بندر شهید حقانی حضور داشته باشند.
فرماندار سیریک هم گفت: این شهرستان آماده پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی است و مشکل خاصی وجود ندارد و خلاء دبیرستاد خدمات سفر احساس می شود.
عبدالله پرتابیان ابراز داشت: اگر مشکلی ایجاد شود در 20 روز آینده آنرا رفع خواهیم کرد، همچنین 7 کیلومتر از 15 کیلومتر مسیر دسترسی به خور آذینی روکش آسفالت شده و چشمه های سرویس بهداشتی به صورت سیار در آنجا مستقر می شود.
فرماندار قشم هم در این نشست گفت: دهه فجر شاهد کمبودهای زیرساختی و حمل و نقلی جزیره هرمز بودیم، 40 فروند شناور با ظرفیت 4 هزار نفر داریم که با توجه به سفر انبوه جمعیت به این جزیره چالش های آنرا شاهد بودیم.

** شبکه درون شهری هرمز قادر به جابه جایی حجم زیاد مسافر نیست
علیرضا نصری اضافه کرد: از سوی دیگر جزیره هرمز از نظر نظام حمل و نقلی درون شهری قادر به جابه جایی 2 هزار نفر است ولی در یک روز نزدیک به هفت هزار نفر به این جزیره سفر کردند.
وی ادامه داد: برای این چالش ها باید چاره اندیشی کنیم و از سوی دیگر قرار شد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به استقرار اورژانس دریایی اقدام کند که نکرده و این نیاز مردم و مسافران جزیره هرمز هنوز مرتفع نشده است.
فرماندار قشم بیان داشت: همچنین در خصوص چشمه های سرویس بهداشتی با وجود نصب 14 سرویس کنونی هنوز 15 چشمه سرویس بهداشتی کمبود وجود دارد.
نصری افزود: در خصوص مشکل های اسکله های پل و لافت هم باید اقدام کرد که راهکار اساسی واگذاری این ها به سازمان بنادر ودریانوردی است و این سازمان با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه نامه نگاری کرده ولی هنوز اتفاقی رخ نداده است.
دبیر نشست و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان هم در ادامه این نشست ابراز داشت: نشستی با فعالان گردشگری همچون آژانس داران و تور گردانان با هدف کمک به گردشگری در هرمز برگزار شد.
رضا برومند بیان داشت: با توجه به حجم زیاد مسافر به جزیره هرمز یا امکانات سفر به بهی جزیره افزایش یابد ویا اینکه شمار گردشگران محدود کنیم.
وی ادامه داد: همه مسافران از مبادی رسمی به جزیره هرمز سفر نمی کنند و برخی با حضور در اسکله پشت شهر و کرایه قایق به این جزیره می روند.
فرماندار خمیر هم در ادامه این نشست گفت: با توجه به احتمال تشکیل صف برای سفر مسافران از مسیر بندر پل به قشم چشمه های سرویس بهداشتی سیار باید در مسیر نصب شود.
میرهاشم خواستار افزود: در طول مسیر از محور مواصلاتی اصلی تا بندرپل گارد ریل نصب شود که نیاز است این دستور اجرایی شود.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.