به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ماموران انتظامی با اشراف کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی هرمزگان موفق به شناسایی و توقیف 136 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق شدند.
وی افزود: عمده کالاهای کشف شده در این مدت شامل لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، سوخت، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات خودرو، دام و البسه قاچاق است.
فرمانده انتظامی هرمزگان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را 218 میلیارد و 192 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این مدت 180 فقره پرونده کشف کالای قاچاق در استان تشکیل شده است.
وی با اشاره به تاثیر سوء قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد و تولید ملی، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.
استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سواحل 2 پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان و فراهم بودن زیرساخت های فرامرزی و داشتن مرزهای طولانی و انجام بیش از 60 درصد تجارت خارجی کشور از این استان، همواره مورد توجه قاچاقچیان جهت انجام فعالیت های قاچاق بوده است.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت و 13 شهرستان، دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت ویژه هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.