به گزارش ایرنا، دانش آموزان پسر و دختر مقطع ابتدایی و راهنمایی از مدرسه های مختلف هرمزگان با کوله های مدرسه که بر دوش داشتند، با ذوق و شوق از برنامه های جنبی نمایشگاه و همچنین از تک تک غرفه ها بازدید کردند و کتاب هایی خریداری شده در دستان آنها بیشتر تخیلی، داستان، علمی، آموزشی و کمک درسی بود.
دانش آموزان همچنین از مواد خوراکی که در محوطه بیرونی نمایشگاه به فروش می رسید نیز غافل نماندند و در یک دستشان تنقلات و نوشیدنی ها دیده می شد و تعدادی از دانش آموزان نیز با حضور در غرفه گریم چهره، صورت های خود را نقاشی کرده بودند.
همچنین تعدادی از دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری به غرفه ایرنا آمدند و با نحوه تهیه خبر و خبر رسانی در این رسانه آشنا شدند.
«خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با دارابودن بیش از 80 سال سابقه فعالیت، قدیمی ترین رسانه ایران محسوب می شود.»
همچنین علاوه بر دانش آموزان، خانواده ها نیز به همراه فرزندانشان از نمایشگاه کتاب دیدن داشتند که کوچکترها خرید کتاب های کودکانه، سرگرمی، داستان و شعر و بزرگترها کتاب های کمک آموزشی، تخیلی و علمی را ترجیج می دادند.
شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با حضور 400 ناشر از سراسر کشور از هشتم تا 13 اسفند ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بندرعباس در حال برگزاری است.
این ناشران در324 غرفه، 78 هزار و 976 عنوان کتاب خود را عرضه می کنند و 7 میلیارد ریال بن به این نمایشگاه اختصاص یافته و به خریداران 30 درصد تخفیف داده می شود.
برنامه های جنبی قابل اجرا در نمایشگاه کتاب هرمزگان شامل، قصه گویی، اجرای نمایش کودک، نقد و بررسی کتاب «من آنکه دیگران به تو گفتند نیستم»، شعرخوانی انجمن دوشنبه های هرمزگان، شب فرهنگی بندرخمیر و اجرای موسیقی است.
همچنین نشست علمی اقتصاد در هنر، شب فرهنگی سیریک، کارگاه تکنیک های نوین کسب و کار هنری، رونمایی از کتاب های «گاهی نوشتن» و«هجده قبیله احمدی»، انجمن شعر و ترانه هرمزگان، رونمایی از گاه شمار هرمزگان و شب فرهنگی فین از جمله برنامه هایی است که در شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان اجرا می شود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.