به گزارش ایرنا، سید مرتضی مدنی فدکی روز شنبه در یک نشست خبری افزود: در این پرونده‌ها ، اشخاص و شرکت‌ها برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور ارز دولتی دریافت کرده بودند اما کالایی به کشور وارد نکردند.
وی ادامه داد: در این 60پرونده، سه مورد مهم تر و میزان تخلف آنها بیشتر بود.
به گفته این مقام قضایی یک شرکت 15 میلیارد ارز کشور کره جنوبی دریافت کرده و شرکت دیگری پنج میلیارد ارز کشور کره جنوبی و هفت ‌میلیون یورو دریافت کرده و کالایی وارد نکرده است.
مدنی فدکی ادامه داد: یک شرکت دیگر نیز یک‌ میلیارد ارز کشور کره جنوبی، سه میلیون یوان ارز کشور چین 9 میلیون و 318 هزار یورو دریافت کرده بود که پس از بررسی، حکم‌های محکومیت متخلفان این سه پرونده صادر شد.

**18 هزار پرونده با 10هزار میلیارد ریال تخلف
مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از تشکیل 18 هزار و 277 فقره پرونده به ارزش 10هزار میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تا اسفند امسال خبر داد و اضافه کرد: محکومیت مدیریت قبلی آلومینیوم المهدی به پرداخت 8هزار میلیارد ریال جریمه، بزرگترین بزرگترین پرونده تعزیرات حکومتی استان در سالجاری است.
این مقام قضایی تخلف مدیریت قبلی المهدی را خودداری از عرضه کالای تولیدی در بورس و فروش آن به صورت آزاد اعلام کرد.
مدنی فدکی یاد آور شد: از نظر تعداد نیز قاچاق سوخت بیشترین پرونده های تشکیل شده است که از 400پرونده پارسال به 4هزار پرونده در سال 97 افزایش یافته است.
وی همچنین از توقیف چهارهزار راس دام قاچاق به ارزش 12میلیارد و860میلیون ریال در قالب 164 پرونده خبر داد.
وی رسیدگی به پرونده تخلف برخی پزشکان و مراکز درمانی بخش خصوصی توقیف لنج حامل 1410 دستگاه گوشی موبایل به ارزش 12میلیارد ریال، مبارزه با احتکار کالا ازجمله برنج، تعطیلی دائم دو واحد صنفی متخلف، جلوگیری از قاچاق پنج کیلو طلا و جریمه 840 میلیونی قاچاقچی را از دیگر پرونده های مهم رسیدگی شده اعلام کرد.

** 94زندانی تعزیراتی آزاد شدند
مدنی فدکی اضافه کرد: در عفو اخیر رهبری، 94 نفر از زندانیان پرونده های تعزیرات آزاد شدند ، 20 نفر دو سوم از میزان محکومیت‌ شان بخشیده شد که به زودی آزاد می ‌شوند و نیمی از دوران محکومیت 19 نفر دیگر نیز بخشیده شد.

**بنگاه دار متخلف راهی زندان شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از کلاهبرداری و گرانفروشی 20 میلیارد ریالی 2 بنگاه معاملات ملکی در بندرعباس خبرداد.
مدنی فدکی توضیح داد: در یکی از پرونده‌ها یک بنگاه معاملات ملکی قطعه زمینی را به مبلغ 19میلیارد ریال فروخت که ارزش واقعی آن بسیار کمتر از میزان فروخته شده است و در پرونده دیگری نیز یکی دیگر از بنگاه‌ها در حدود یک میلیارد ریال تخلف داشت که به این دو پرونده‌ رسیدگی شد و محکوم پرونده اول راهی زندان شد.

** آموزشگاه رانندگی متخلف با 99شاکی
مدنی همچنین از گزارش پلیس راهور برای تخلف یک آموزشگاه رانندگی در بندرعباس خبر داد و گفت: این آموزشگاه در شهر بندرعباس با گران‌ فروشی در آزمون و گواهینامه، مجموعا 99 شاکی دارد و 510میلیون ریال تخلف دارد که نزدیک به یک میلیارد ریال جریمه شد.
وی همچنین با اشاره به رسیدگی به پرونده تخلف و گران ‌فروشی یک شرکت تعاونی آرد گفت: این تعاونی 6میلیارد و 310میلیون ریال تخلف داشت که بیش از 12میلیارد ریال جریمه شد.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.