به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این اخطاریه آمده است: نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان از تقویت موج ناپایدار بر روی جنوب شرق کشور و استان هرمزگان از روز پنجشنبه نهم اسفندماه تا دوشنبه 13 اسفندماه دارد.
هواشناسی هرمزگان یاد آور شده فعالیت این موج ناپایدار جوی سبب ناپایداری های قابل توجهی به صورت وقوع رگبار باران ، گاهی رعد وبرق ، وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد.
در اخطاریه شماره 4 اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه شده است: با توجه به اینکه برای روزهای جمعه تا اوایل شنبه با توجه به شدت بارش، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در برخی نقاط غربی و شمالی استان و نیمه شرقی پیش بینی می شود، باید تمهیدات لازم صورت پذیرد.
همچنین در این اخطاریه آمده است: از اواخر پنجشنبه تا دوشنبه به ویژه جمعه و شنبه با توجه به طوفانی شدن دریا تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی اتخاذ شود.
اداره کل هواشناسی هرمزگان در این اخطاریه اعلام کرده است: در روز پنجشنبه هفته جاری در برخی نقاط غربی و شمالی و اواخر پنجشنبه تا جمعه در اکثر نقاط استان و نیز روز شنبه در بیشتر نیمه شرقی استان بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگی و افزایش تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.
در این اخطاریه وضعیت دریا از اواخر پنجشنبه تا اواسط جمعه با توجه به وزش باد شدید جنوب شرقی و شمال غربی (بیش از 60 کیلومتر در ساعت) ، طوفانی و مواج پیش بینی شده است.
به دنبال اخطاریه اداره کل هواشناسی هرمزگان، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان نیز با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در استان هشدار داد.
در این اطلاعیه از مردم بویژه کشاورزان، دامداران و عشایر خواسته شده که هنگام سفر و رفت و آمد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و توصیه‌های ایمنی را در نظر بگیرند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.