به گزارش ایرنا، فرید براتی سده عصر چهارشنبه در بازدید از باشگاه مثبت ایدز بندرعباس افزود:باشگاه مثبت ایدز یک نهاد غیر دولتی است که با هدف عرضه خدمات، فراهم کردن حمایت‌های روانی و اجتماعی و افزایش مشارکت افراد مبتلا به بیماری اچ آی وی مثبت در برنامه های پیشگیری از گسترش همه گیری راه اندازی شده است.
براتی سده بیان داشت: مرکزهای مردم نهاد که در زمینه پیشگیری از ایدز فعالیت می کنند، نیازمند توجه بیشتری از سوی سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت هستند تا توان ارایه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ایدز را داشته باشند.
وی اظهار داشت: آموزش های سلامت و روان، مشاوره های قبل از تشخیص، ارتقای باورهای دینی، مهارت های ذهنی، ترویج رفتارهای بی خطر و کم خطر، مشاوره برای زوج های مبتلا به بیماری ایدز و کاهش خطر انتقال برای افرادی که قصد ازدواج و بچه دار شدن دارند از برنامه های این باشگاه در بندرعباس است.
این مقام مسوول گفت: روش صحیح زندگی، آگاهی از سلامت جسمی، انجام آزمایش های دوره ای، مقاومت دارویی و پرهیز از خود درمانی می تواند ابتلا به بیماری ایدز را کاهش دهد.
دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بهزیستی کشور مهم ترین سازمان در برنامه استراتژیک ملی کنترل عفونت بیماری ایدز است که بخش کنترل مصرف کنندگان پر خطر را برعهده دارد.
6048/9944
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.