به گزارش ایرنا، سیدرضا امیری زاده شامگاه سه شنبه در نشست بررسی تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل هرمزگان، اظهار داشت: از جمله دلایل این افزایش استفاده از بذر مناسب، بهره برداری از نشاء سالم و رعایت اصول فنی است.
وی با بیان اینکه هرمزگان حائز رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل در کشور است، افزود: امسال بیش از 70 هزار هکتار از زمین های استان به زیر کشت محصولات زراعی است که بیش از 80 درصد آن محصولات خارج از فصل هستند.
امیری زاده خاطرنشان کرد: 29 محصول کشاورزی خارج از فصل در هرمزگان تولید می شود که بادمجان، گوجه فرنگی، خیار، کلم، فلفل و لوبیا سبز از مهم‌ترین آنها است.
این مقام مسوول تصریح کرد: محصولات برداشت شده علاوه بر تأمین نیاز استان به تهران، اصفهان، مشهد، فارس، قم، خراسان و آذربایجان شرقی و غربی ارسال و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.
وی بیان داشت: عرضه محصولات خارج از فصل هرمزگان در تنظیم بازار این محصولات و جلوگیری از افزایش قیمت آن ها در سطح کشور تاثیر بسزایی دارد.
در اطلاعات منتشره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است: کشت گیاهان زراعی خارج از فصل در هرمزگان در ماه های مهر و آبان انجام و برداشت آنها نیز از اواسط آذرماه آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه می یابد.
براساس آمارهای اعلام شده ، سالانه یک میلیون و 600 هزار تن محصول خارج از فصل در این استان تولید می شود.
شهرستان ‌های بندرعباس، میناب و رودان از مناطق مهم کشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان است.
وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 160هزار هکتار با تولید سالانه 2 میلیون و 300 هزار تن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.