به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی روز سه شنبه در نشست پشتیبانی طرح توسعه الکترونیکی مدارس آموزش از راه دور این استان افزود: برابر چشم انداز وزارت آموزش و پرورش تا سال 1400 باید همه ی مدرسه های آموزش از راه دور کشور الکترونیکی شوند که تاکنون پنج درصد از مدارس هرمزگان به این طرح ملحق شدند.
وی بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و پیگیری اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی هرمزگان، درصدد تحقق 100 درصدی این طرح تا سال آینده هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: این طرح در نشست شورای نظارت آموزش از راه دور استان مطرح شده و نشست های تخصصی با مووسسان جهت توجیه لزوم الکترونیکی سازی مدارس و پیگیری انعقاد قرار داد صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم تا سال 98 به چشم انداز هدف گذاری شده دست یابیم.
دادی زاده سرخایی ابراز داشت: مهم ترین مزایای این طرح انعطاف پذیر و سیار بودن، به روز بودن محتوا، صرفه جویی در هزینه، جذابیت فرایند یادگیری، نداشتن محدودیت زمانی و مکانی و استفاده از استادان مجرب در حوزه های گسترده تر جغرافیایی است که هم اکنون در دستور کار آموزش و پرورش هرمزگان قرار دارد.
وی، تحقق عدالت آموزشی از طریق گسترش یادگیری تعاملی و گسترش دسترسی به دامنه ی وسیعی از محتوای الکترونیکی و آموزش آسان در تمام اوقات و مکان ها را نیز از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: مهم ترین چالش پیش رو برای توسعه مدارس الکترونیکی، کمبود زیرساخت های فنی و مخابراتی، نیاز مخاطبان به سواد رایانه ی، لزوم سرمایه گذاری در زمینه ی فناوری اطلاعات و کمبود نیروی انسانی آموزش دیده است.
32 مدرسه آموزش از راه دور در هرمزگان وجود دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.