ایرج بیت اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ایام نوروز فعالیت داستان نویسی و داستان خوانی در قالب طرح عید و داستان برای دانش آموزان ابتدایی به جای تکلیف نوروزی مدنظر است که این شیوه نامه به مدارس ابلاغ شده است.
وی بیان داشت: دانش آموزان می توانند به انتخاب خود تنها یکی از فعالیت های سه گانه داستان خوانی، داستان نویسی و یا داستان گویی را انجام می دهند و هیچ تقسیم بندی و اجباری به انتخاب یکی از فعالیت ها در کار نیست.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: دانش آموزان و خانواده ها در صورت انتخاب فعالیت داستان خوانی در انتخاب کتاب مورد نظر برای خلاصه کردن آزادی عمل دارند اما به هیچ عنوان نباید مجبور به خرید کتاب خاصی شود.
بیت اللهی ادامه داد: آموزگاران و مدیران نیز می توانند در انتخاب کتاب مناسب تنها راهنمایی لازم را داشته باشند.
وی بیان داشت: مدیران مدارس و روسای آموزش و پرورش می توانند از ظرفیت سایر دستگاه ها و سازمان ها و یا افراد خیر برای تامین کتاب داستان به صورت رایگان برای دانش آموزان در مناطق کمتر برخوردار استفاده کنند و دریافت هرگونه وجه در این شیوه نامه ممنوع است.
این مسوول گفت: وزارت آموزش و پرورش با نگرشی تحول گرا در امر کیفیت بخشی به آموزش در مدارس، با حذف تکالیف غیرضروری، طرح های نوینی را دنبال می کند که بازده آن در جذابیت یادگیری درس ها و ارتقاء کیفیت آموزشی بسیار موثر است.

**برگزاری نمایشگاه طرح عید و داستان در روز معلم
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: در کلاس های درس و در فعالیت های فوق برنامه و در برنامه های ویژه مدرسه، فعالیت های انجام شده دانش آموزان باید ارائه و در هفته بزرگداشت مقام معلم در هر مدرسه، نمایشگاهی از فعالیت های دانش آموزان در طرح عید و داستان برگزار شود.
بیت اللهی، ایجاد هرگونه فضای رقابتی و رتبه بندی آثار را ممنوع اعلام کرد و بیان داشت: دانش آموز می تواند با توجه به علاقه و رغبت خود در هر موضوعی به دلخواه داستانی را با دستخط خود بنویسد و در صورت علاقه و متناسب با آن نقاشی هایی را نیز ترسیم کند.
وی یادآورشد: دانش آموزان می تواند گزارش سفر عید خود را با نقاشی یا بدون نقاشی با دستخط خود بنویسد و یا پای قصه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها و یا سایر افراد بنشینند و قصه های آنان را با دستخط خودشان در قالب کتاب داستان بازآفرینی نماید.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 40 مدرسه ابتدایی با 242 هزار دانش آموز در سراسر هرمزگان در سال جدید تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.