به گزارش ایرنا، رضا کمالی زرکانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مراسم گروه 'مانگرو' از استان هرمزگان با حضور زینب حمدانی پور به عنوان طراح لباس و فریدون استادی به عنوان الگوساز و دوزنده و فرخنده جلالی به عنوان سرپرست گروه مقام دوم بخش طراحی و دوخت لباس فجر را کسب کردند.
وی ادامه داد: همچنین لوح و تندیس کسب مقام برتر هرمزگان به دلیل فعالیت های سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مد و لباس در برپایی نمایشگاه ها، کارگاه ها و رویدادهای تخصصی در حوزه مد و لباس تعلق گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ظرفیت های فرهنگ مد و لباس این استان را بسیار برجسته عنوان کرد و افزود: تنوع لباس در شهرهای مختلف هرمزگان قابلیت بسیارخوبی برای الگوبرداری های جدید در حوزه مد و لباس کشور دارد که از چندی پیش این نگرش در حال گسترش است.
به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره مد و لباس فجر عصردیروز(دوشنبه) با حضور سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی؛ دبیر کارگروه مد و لباس کشور در تالار وحدت برگزار شد.
طبق اعلام دبیرهشتمین جشنواره مد و لباس فجر، در جشنواره امسال 8100 اثر هنری به مارسید که از این میان 1500 اثر در معرض دید صاحب ‌نظران قرار گرفت.
صدیقه پاک ‌بین ادامه داد: حضور طراحان در این دوره با رشد 30 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود و توجه آنها به طرحها و نقش های سنتی مایه خوشحالی بود.
استان هرمزگان یکی از مناطقی است که پوشش به نوعی خاص از تن ‌پوش خلاصه نمی ‌شود و از تن ‌پوش، حجاب و روسری گرفته تا زیورآلات را دربرمی ‌گیرد.
با توجه به این مساله که قدمت لباس بندری از تاریخ به وجود آمدن امارات بیشتر است و گمان می رود رفت و آمد بازرگانان و تجار عرب و هندی و ایرانی به این مناطق باعث تاثیر پذیری از این فرهنگ ها شده است.
لباس هرمزگان برای خود گویای زبان فرهنگ و اداب و سنن خاص این منطقه است که در دل خود تاریخ و داستان های ناگفته بسیاری دارد و به دلیل کامل بودن در حجاب اسلامی و نقش و نگارهای زیبا که در کمتر استانی یافت می شود یکی از لباس های محلی ایران است که جایگاه ویژه ای در فرهنگ سازی مد ولباس دارد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.