به گزارش ایرنا، محمدعلی سلیمی روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان اظهار داشت: امسال مجموع وام بانکی در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی در این استان 2 هزار و 890 میلیارد ریال است که تا کنون حدود 2 هزار و 510 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: پیش بینی شده در صورت تخصیص کامل این وام های بانکی زمینه اشتغال 5 هزار و 217 نفر بیکار فراهم شود.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان اضافه کرد: نظارت دقیقی بر روند اجرای طرح ‌های اشتغال روستایی توسط کمیته ‌های نظارت در حال انجام است و تمام طرح ها با دقت بازدید و نظارت می شوند.
سلیمی ابراز داشت: اعضا کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان برای ایجاد 22 هزار فرصت شغلی جدید در استان تعهد کرده اند که تا کنون 99 درصد آنرا انجام داده اند و همچنین هشت هزار فرصت شغلی نیز تثبیت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ابراز داشت: همچنین امسال یک هزار و 40 میلیارد ریال وام بانکی برای مشاغل خانگی در این استان در نظر گرفته شده که افزون بر 970 میلیارد ریال آن برای اشتغال 6 هزار و 798 نفر به حساب بانک های استان واریز شده و 770 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
سلیمی در خصوص طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی هم افزود: هرمزگان در سال جاری باید 2 هزار و 900 نفر را در این بخش به بنگاه های اقتصادی معرفی کند که تا کنون یک هزار و 530 نفر معرفی و قرارداد کارورزی آنان منعقد شده است.
وی هرمزگان را سومین استان برتر کشور در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی کشور معرفی کرد.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.