به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش،همزمان با آغاز مرحه نمایش قدرت رزمایش ولایت 97 که ازدرمناطق جنوبی و جنوب شرق کشور آغاز شده، یگان های پرشکی وامدادی این نیرو به انجام ماموریت مردم یاری، خدمت رسانی و محرومیت زدایی از مناطق مختلف که در نزدیکی مناطق عملیاتی رزمایش قرار دارند، پرداختند.
در این طرح، پزشکان و بهیاران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از جمله متخصصین چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی و پزشک عمومی به دادن خدمات رایگان شامل ویزیت، تحویل دارو و اهدای بسته سلامت به مراجعان و بیماران نیازمند پرداختند.
در این طرح انواع تجهیزات بیمارستانی از جمله اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین به کارگرفته شد.
لازم به ذکر است که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از یگان های اصلی در آبادانی و عمران منطقه مکران است.
این نیرو هم راستا با ساخت منطقه دریایی در جاسک و احداث زیرساخت های اساسی برای استقرار یگان های متعدد در آب های ساحلی دریای عمان، بیشترین نقش را در عمران این مناطق در حوزه‌های غیر نظامی نیز دارد.
رییس اداره بهداشت و درمان نداجا در این باره اظهار داشت: همزمان با اجرای رزمایش بزرگ ولایت ٩٧، تیم های پزشکی این نیرو از جمله یک تیم ١٠ نفره از پزشکان متخصص با حضور در جاسک و مناطق محروم و روستاهای اطراف منطقه، درحال ویزیت و معالجه رایگان مردم هستند.
امیر دریادار دوم محسن مرادی نیا افزود: برای این کار درمانگاهی در نظر گرفته شده و بیمارانی هم که نیاز به معالجه بیشتر دارند به بیمارستان سیدالشدا در بندرعباس منتقل می شوند.
رییس اداره بهداشت و درمان نداجا افزود: در این خدمات که از پیش از آغاز رزمایش شروع شده صدها نفر از مردم مراجعه کرده و ویزیت می شوند.
وی خاطر نشان کرد: در خصوص رزمایش نیز اقدام به برپایی چادرهای بیمارستانی و بیمارستان های صحرایی کردیم.
زمایش بزرگ ولایت 97 در آبهای جنوب و جنوب شرق کشور از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و مدار 10 درجه اقیانوس هند در حال اجراست.
این رزمایش از روز گذشته با انجام رژه دریایی انواع یگان های سطحی و زیر سطحی و یگان پروازی در دریای عمان آغاز شده است.
در این زمایش، بیش از 100 فروند از یگان های نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌ های رزمی، ناوهای موشک ‌انداز، ناوهای پشتیبانی، زیردریایی‌ های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیماهای بال ثابت و بالگردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناوبالگرد بر خارک حضور دارند.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.