به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در راستای انجام وظیفه قانونی سازمان بنادر و دریانوردی، با تعریض کانال ورودی به 80 متر، عمیق سازی کانال تا 3.5 متر و نیز استقرار 6 فروند علائم کمک ناوبری شامل دو دستگاه بیکن و چهار فروند بویه جانبی انجام شد.
وی طول کانال ورودی این بندرگاه را 900متر عنوان کرد و بیان داشت: این طرح با اعتباری افزون بر 85 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر به اتمام رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شرایط ایمن دریانوردی برای عبور انواع شناورها با آبخور 3 متر، در تمامی شرایط جزر و مدی فراهم شده است.
به گفته عفیفی پور، از این پس، علاوه بر تردد ایمن تر شناورهای مسافری، زمینه دریانوردی ایمن ناوگان تجاری همچون بارج، یدک کش و لندینگ کرافت نیز فراهم می شود.
به گفته وی، عمق کانال تا پیش از این در زمان جزر یک متر بوده و تردد شناورها فقط در زمان مناسب مد آب دریا انجام می شد.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به زودی شاهد افزایش حجم ترددهای دریایی به جزیره هرمز با هدف گذاری گردشگری، تجاری و صیادی خواهیم بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی کامل و صددرصدی بندرگاه هرمز مطابق با استاندارهای بین المللی را 20 میلیارد ریال پیش بینی پیش بینی کرد.
وی اظهار داشت: در آینده نزدیک با لایروبی و تعمیق بیشتر کانال تا عمق پنج متر، احداث چراغ راهنمای ورودی و همچنین احداث دیواره حفاظتی ساحلی بندرگاه گامی مهمی در راستای رفع محرومیت از جزیره هرمز برداشته می شود.
جزیره هرمز در بین تمام جزیره های خلیج فارس، یک منطقه جغرافیای کم نظیر است و با وجود افزون بر70 طیف رنگی خاک، به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس مشهور است.
این جزیره با برخورداری از جاذبه های گردشگری سواحل بکر و کوه های رنگی و آثار باستانی هرساله در ایام نوروز هزاران نفر از علاقمندان به گردشگری دریایی را به سوی خود جذب می کند.
جزیره هرمز در 18 کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و شمال شرقی جزیره قشم واقع شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.