سید شمس الدین قتالی شامگاه روز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ازاین میزان اعتبار یک هزار میلیارد ریال برای انتقال آب از خط لوله چارک به بستک نیز در نظرگرفته شد.
وی افزود: با اجرای این طرح، منبع آبی پایدار و مطمئن برای بستک و جناح و 37 روستای در مسیر به وجود آمده و از رهگذر اجرایی شدن آن از چاه های آب فعلی می توان به عنوان ذخیره ای مطمئن برای مواقع ضروری بهره برد.
قتالی اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه خور جناح بستک را از دیگر مبلغ مصوبات مهم سفر رییس دولت و هیات همراه به هرمزگان عنوان کرد.
وی بیان داشت: با بازگشایی این مسیر امکان دسترسی مردم بستک و جناح به دریا میسر شده و شاهد رونق مطلوب اقتصادی در این مناطق و دسترسی راحت مردم بندر چارک و روستاهای همجوار آن به بستک خواهیم بود.
قتالی با اشاره به تلاش های استاندار هرمزگان در جهت بهبود شاخص های عمران و آبادانی در مناطق کمتر توسعه یافته استان، گفت: امیدواریم با جذب اعتبارات مصوب شده و اجرای سریع این طرح ها، شاهد رونق و آبادانی هر چه بیشتر این منطقه در آینده ای نزدیک باشیم.
شهرستان بستک در 220 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان روز یکشنبه 28 بهمن ماه وارد هرمزگان شد و با مردم شهرهای بندرلنگه، بستک و پارسیان دیدار و روز دوشنبه 29 بهمن ماه بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.
رییس جمهوری دراین سفر از مجتمع کارخانه های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دیدن کرد و با نحوه فعالیت آنها آشنا شد و همچنین در آیین پیوست زیردریایی فاتح نیروی دریایی ارتش شرکت کرد.
در جریان سفر دکتر روحانی به هرمزگان همچنین، 22 طرح دریایی و بندری استان هرمزگان از جمله 12 دستگاه جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل(گنتری کرین) در بندر شهید رجایی به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.
بهره برداری و عملیات اجرایی 460 طرح کشاورزی و شیلاتی،طرح بهسازی شبکه شمالی آب و طرح تغذیه مصنوعی دشت شمیل و آشکارا در هرمزگان از دیگر طرح های افتتاحی سفر رییس جمهوری به هرمزگان بود.
از دستاوردهای این سفر بهره برداری از طرح های بزرگ از جمله تکمیل مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس بود.
شرکت در نشست شورای اداری و گفت و گو با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان بود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.