به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به هفتم اسفند ماه ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن افزود: زنان ما باید زندگانی حضرت زهرای مرضیه (س) را مطالعه و بررسی کنند و بدانند این بانوی بزرگوار تنها الگوی ارزشمند برای یک زن است.
وی بیان داشت: زهرای مرضیه یک بانوی بی نظیر در میدان علم، عبادت، سیاست، عفت، همسرداری و تربیت فرزند بوده است.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به این که نسبت به زن ظلم شده و از 2 دیدگاه غلط با آن برخورد شده است، اظهارداشت: زن در طول تاریخ تحت تاثیر افکار دیگران قرار گرفته است و به تعبیر غلط مرد را «رب زن» خدای زن دانسته که اسلام این قضیه را رد می کند.
نعیم آبادی گفت: از طرفی دیگر نیز جهان اسلام در قضاوت نسبت به زن عینک غربی زده و زن تبدیل به آلت تجارت و شهوت رانی شده است که یک دید غلط است.
وی یاد آورشد: تنها راه نجات زنان الگو گرفتن از سیره و منش حضرت زهرا ( س) است، چرا که زهرا اسوه است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به برخی گزارش های دریافتی از جزیره های خلیج فارس از جمله قشم، هرمز و فارو تصریح کرد: با گردشگری مخالف نیستیم اما با فساد و کارهای ضد ارزشی مخالفیم و نمی گذاریم این جزیره های میدان تاخت و تاز افرادی باشد که نمی خواهند ارزش ها را بپذیرند.
نعیم آبادی گفت: از مسوولان و دست اندرکاران (سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) تقاضا کردیم که نسبت به حاکم شدن ارزش های اسلامی در جزایر تلاش کنند که کارهای خوبی درحال انجام است اما مطلوب نیست و امیدواریم هرچه زودتر این قضیه به سرانجام برسد.
امام جمعه بندرعباس در خطبه های نخست نیز نسبت به قرآن کریم گفت: قرآن از لحاظ لفظی به طور کامل محفوظ مانده اما از لحاظ معنایی تفسیرهای غلطی شده و با بهره گیری غلط از این کتاب آسمانی، تمام مذهب های منحرف و باطل شکل گرفته است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.