به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت 14 هزار مترمربع باحضور 215 شرکت کننده داخلی و 25 نماینده شرکت های خارجی از کشور های آلمان، ایتالیا، فرانسه، هند، ترکیه، چین، انگلستان، هلند، سوئد و اسپانیا طی دو روز برپا خواهد بود، تجهیزات خطوط تولید،مواد اولیه، فرآورده های دیرگداز و روانساز ها معرفی و به نمایش گذاشته می شود.
به گفته مسوولان امر، این نمایشگاه یکی بزرگترین نمایشگاه فولاد طی 14 سال گذشته است که با حضور27 شرکت از 500 شرکت برتر کشور در سال جاری بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی برپا می شود و شرکت هایی چون فولاد مبارکه اصفهان ، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، مجموعه شرکت های گل گهر، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خراسان، سنگ آهن مرکزی ایران، چادرملو، فولاد غدیر ایرانیان ، آهن و فولاد ارفع ، آسکوتک و پامید کو در این نمایشگاه حضور فعال دارند.
به گزارش ایرنا در مراسم افتتاحیه و همایش این رویداد صنعتی ، 'خداداد قریب پور ' معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه فولاد حلقه اول صنعت است افزود: این صنعت با ظرفیت اشتغال آفرینی بالا تاثیری مهم در شکوفایی اقتصاد کشورمان دارد.
وی، ظرفیت تولید فولاد در کشور را سالانه 35 میلیون تن اعلام کرد و افزود: در 9 ماه امسال بیش از 3 و نیم میلیون دلار صادرات فولاد داشتیم و در همین مدت با توسعه این صنعت 6 هزار شغل ایجاد شده است .
غریب پور اضافه کرد: در 9 ماهه امسال 18 میلیون و 700 هزار تن فولاد در کشور تولید شد که در همسنجی با پارسال 16 درصد رشد نشان می‌دهد.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: به منظور توسعه و پیشرفت صنعت فولاد باید با روشهای نوین، سنگ آهن استخراج کرد و با تولید فولاد نسل سه ، جایگاه کشورمان را در دنیا ارتقاء دهیم.
همچنین عباس نجفی زاده رییس انجمن آهن و فولاد کشورمان در این مراسم افتتاحیه نمایشگاه و همایش آن با اشاره به سابقه 50 ساله کشورمان در صنعت فولاد گفت: هنوز در بخش هایی صنعت فولاد ما واردکننده تکنولوژی هستیم و این موضوع با اختصاص بودجه بیشتر برای تحقیقات و پژوهش می تواند برطرف شود.
تولید فولاد ارزان، مستحکم و انعطاف پذیر (نسل سه) مهمترین هدف انجمن فولاد کشورمان است.
نجفی زاده به بهره گیری از تکنولوژی برای تبدیل پلاستیک به گندله و بهره گیری از آن در تولید فولاد اشاره کرد و گفت: کاهش دی اکسید کربن حاصل از تولید فولاد یک برنامه استراتژیک و راهبردی است و تمام دنیا برای اجرایی شدن آن تلاش می کند و ما هم باید از قافله عقب نمانیم.
در پایان این رویداد صنعتی قرار است با نظر شرکت کنندگان مرد فولاد سال 97 انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی و قدردانی شود.
پس از مراسم افتتاحیه نمایشگاه فولاد،'خداداد قریب پور' معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و هیات همراه، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و دست اندارکاران صنعت فولاد، از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید و با صاحبان و فعالان این ضنعت گفتگو کردند.
به گفته کارشناسا،ن اختصاص بودجه کافی برای تحقیق و پژوهش و بهره مندی از طرح هایی با فناوری بالا می تواند رشد بیش از پیش صنعت فولاد را به دنبال داشته باشد.
کاهش مصرف آب در تولید فولاد، بهره گیری از طرح های نوین مطابق با محیط زیست و بهره گیری از پایان نامه های تحقیقاتی دانشجویان و نخبگان از برنامه هایی است که وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال 98 با جدیت اجرا خواهد کرد.
*در حال حاضر ایران دهمین کشور تولید کننده و صادر کننده فولاد جهان است و بیش از 60 درصد این صنعت بومی سازی شده است.
سالیانه یک میلیارد و 790 میلیون تن فولاد در جهان تولید می شود که 30 درصد آن وارد تجارت بین المللی می شود و ایران با صادرات بیش از 40 درصد فولاد تولیدی، بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد.
1339 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.