به گزارش ایرنا،امیر دریادار دوم محمد رضا عزیزی روز سه شنبه در نشست کارگروه امنیت دریایی اجلاس نیروهای دریایی اقیانوس هند (آیونز) اظهار داشت: بنا داریم با به اشتراک گذاشتن نظرها و همکاری ها مسولانه اعضا به آن برسیم.
وی ادامه داد: با توجه به رویکرد و سیاست نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حرکت به سمت اقدام های هم افزار و عمل گرایانه پیش نویس دستورکار امنیت دریایی که توسط این نیرو تهیه شده به نظرسنجی گذاشته خواهد شد تا پس از سیر مراحل تصویب نهایی، مورد بهره برداری همه اعضا قرار گیرد.
وی اضافه کرد: همه با یک هدف مشترک همگرایی و همفکری و تعامل برای ایجاد امنیت در اقیانوس هند به عنوان یکی از راهبردی ترین اقیانوس های جهان دور هم جمع شده ایم.
معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش ابراز داشت: یکی دیگر از اهداف مهم نداجا جلب نظر اعضا در تصویب برگزاری یک رزمایش عملی ضد ناامنی و دزدی دریایی با مشارکت همه کشورهای عضو و ناظر آیونز در سال آتی و به میزبانی نداجا است.
امیر دریا دار عزیزی تصریح کرد: مذاکره ها و گفت و گوهای اولیه حاکی از آن است که نداجا در جلب نظر مثبت و مساعد اعضا برای برگزاری این رزمایش مرکب دریایی موفق است.
رییس کارگروه امنیت دریایی آیونز گفت: این اجلاس در جهت پیشبرد اهداف خود و مشارکت حداکثری اعضا، اقدام های خود را در سه کارگروه مجزا با عنوان های «کمک‌های بشردوستانه و امدادونجات»، «امنیت دریایی» و «به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری‌های مشترک» متمرکز کرده و به اجرا در می آورد.
امیر دریا دار عزیزی بیان داشت: در این میان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ریاست کارگروه امنیت دریایی آیونز را به عنوان مهمترین کارگروه این اجلاس برعهده دارد که هدف این کارگروه تأمین امنیت جمعی با مشارکت همه کشورهای ذینفع منطقه ای عضو آیونز است.
اجلاس آیونز در سال 2008 و به منظور دستیابی به امنیت دریایی سودمند و متقابل در محدوده اقیانوس هند با حضور فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند آغاز به کار کرد.
این اجلاس در مدت فعالیت ده ساله خود توانسته زمینه حضور 32 کشور در قالب 24 کشور عضو و 8 کشور ناظر را فراهم آورد که دومین نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز از 28 بهمن تا یک اسفند در بندرعباس با حضور افزون بر 20 نماینده از 11کشور عضو به میزبانی نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.