به گزارش ایرنا، احمد رضا پیش بین عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه های جامع علمی کاربردی هرمزگان یکی از اهداف اصلی مراکز آموزشی را ایجاد اشتغال برای دانشجویان دانش آموخته دانست و افزود: در سال جاری 350 هزار دانشجو در 600 مرکز مشغول به تحصیل هستند که توانسته ایم از این تعداد 10 درصد آن ها را زیر پوشش قرار دهیم.
وی خاطر نشان کرد: در 27 سال گذشته که دانشگاه های علمی کاربردی راه اندازی شده، یک میلیون و 700 هزار دانشجو با 800 رشته و هزار مرکز آموزشی در کشور مشغول به تحصیل هستند.
این مقام مسوول با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیکاران در مقطع دکتری 7 برابر افزایش داشته است عنوان کرد: بر اساس آمار موجود برای نیم قرن آینده دانش آموخته مدرک دکتری وجود دارد و نیاز است که مراکز علمی کاربردی به پرورش دانش آموختگان در مقطع های کاردانی و کارشناسی تلاش بیشتری کند.
وی با تاکید بر اینکه باید در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشت گفت: تا سال 99 باید 30 درصد دانش آموختگان مهارتی باشند که این امر نیازمند حمایت های دولت از طریق اختصاص ردیف بودجه به دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارتی به دنبال تبدیل عرصه های علوم به تجاری سازی و دانش کاربردی در جامعه می باشد که به همبن منظور 60 درصد رشته ها در مقطع کاردانی و 40 درصد در مقطع کارشناسی است.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار داشت: در این دانشگاه 70 درصد واحدهای آموزشی به صورت عملی و 30 درصد نظری ارائه می شود و سعی کرده ایم رشته های تحصیلی را بر اساس نیازهای هر منطقه تعیین کنیم.
پیش بین ابراز داشت: در نظر داریم دانش آموختگان دانش آموخته را در کانون های دانش آموختگی استان ها در قالب هسته های بنیادی عضو کنیم تا بتوانیم با پرداخت تسهیلات کم بهره به دانشجویان بسترهای اشتغال را برای آن ها فراهم کنیم.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.