به گزارش ایرنا، محمد مهنی نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نیروگاه گازی خلیج فارس دومین نیروگاه تولیدی برق در استان هرمزگان است و خودکفایی در تامین و ساخت قطعات موردنیاز گام استواری است که در این نیروگاه برداشته شده است
وی در ادامه بیان داشت: نیروگاه گازی خلیج ‌فارس دارای شش واحد 165.1 مگاوات توربین گازی است و گاز مورد نیاز خود را با یک خط لوله ۱۶ اینچی از پالایشگاه گاز سرخون و قشم تامین می کند.
سرپرست نیروگاه گازی خلیج فارس ادامه داد: سوخت مورد نیاز نیروگاه گازی خلیج فارس گاز و گازوئیل است که سوخت گاز به عنوان سوخت اصلی و گازوئیل به عنوان جایگزین درنظر گرفته شده است.
مهنی نژاد بیان داشت: سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز (گازوئیل) است و گازوییل آن نیز از طریق تانکرهای حامل سوخت در 2 مخزن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب ذخیره می‌ شود.
وی از طرح های توسعه این نیروگاه به راه اندازی 3 نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 450مگاوات در ساعت اشاره کرد.
به گفته سرپرست نیروگاه گازی خلیج فارس، 100 درصد تولید لوازم و قطعات این نیروگاه توسط شرکت های داخلی تولید می شود و هیچ نیازی به کشورهای خارجی نداریم و به طور کامل خودکفا هستیم.
به گفته وی، بیش از 300کارگر و متخصص سرمایه نیروی انسانی این نیروگاه هستند.
نیروگاه گازی خلیج‌ فارس با هدف تولید انرژی پاک در سال ۸۷ با ظرفیت ۶ واحد گازی به بهره‌ برداری رسید.
این نیروگاه در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و در منطقه قلعه قاضی واقع شده است.
استان هرمزگان هم اکنون دارای 4 نیروگاه تولید برق با سوخت فسیلی شامل بندرعباس، خلیج فارس ، گنو و هرمز و 30 نیروگاه برق خورشیدی است.
در حال حاضر از حدود 640 هزار مشترک برق هرمزگان، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان 64 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.