به گزارش ایرنا، خلیل آقایی دوشنبه درنشست هم‌ اندیشی با مدیران و معاونان منابع طبیعی هرمزگان افزود: آبخیزداری شیوه مدیریت صحیح آب و خاک درحوزه‌های آبخیز است که با عملیاتی شدن سازه‌ای شامل بند سنگی ملاتی، بتنی، خاکی و بیولوژیک شامل بذرکاری، کپه کاری، احیای جنگل با کاشت نهال ‌های مناسب اجرایی می شود.
وی با تاکید بر اینکه افراد جامعه باید در راستای توسعه و حفظ منابع طبیعی تلاش کنند اظهار داشت: فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود و این امر نیازمند همراهی و ارتباط مردم برای اجرای طرح های آبخیزداری و منابع طبیعی در شرایط خشکسالی است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری بیان داشت: برای حفاظت از منابع طبیعی باید از مردم کمک گرفت و با آن ها ارتباط برقرار کرد زیرا انجام یک کار فرهنگی زمانی اثر گذار است که همه نسبت به ظرفیت‌های منابع طبیعی احساس مسوولیت کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از اولویت ‌های فعالیت های سازمان را اجرای حدنگاری دانست و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح در کشور از رشد پدیده زمین خواری و مفاسد ناشی از آن پیشگیری و مشکلات مردم در راستای تسهیل دریافت سند تک برگ رفع می شود.
وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و پوشش‌های گیاهی نباید از بین برود افزود: باید پوشش‌های گیاهی گشترش داده شود و استفاده از تخصص‌های لازم برای انجام طرح های منابع طبیعی تاثیرگذار است.
این مقام مسوول ابراز داشت: در مفاد بند «ب» ماده 29 قانون اجرایی کشور به محلی کردن اقتصاد مقاومتی اشاره شده است که بر این اساس باید با تشکل‌های روستایی قرارداد بسته شود و منابع طبیعی در اختیار آن ها قرا گیرد.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.