به گزارش ایرنا، محمد اسلامی یکشنبه شب درحاشیه افتتاح طرح های سرمایه گذاری بندر شهید رجایی درجمع خبرنگاران با اشاره به وجود 5 هزار و800 کیلومتر نوار ساحلی در جنوب و شمال، افزود: این ظرفیت ها می تواند مشاغل گوناگونی را برای اشتغالزایی ایجاد کند.
وی بیان داشت: بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی باعث افزایش 50 درصدی ظرفیت کانتینری این بندر می شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: 22 طرح دریایی و بندری به ارزش 16 میلیارد ریال در بندر شهید رجایی بهره برداری شد که این طرح ها برای بیش از 2هزار و 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
به گفته اسلامی، بهره برداری از این پروژه ها ظرفیت ها و قابلیت های بزرگترین بندر تجاری ایران را در زمینه های صادرات، واردات و ترانزیت افزایش خواهد داد.
به گزارش ایرنا، امشب با ابلاغ دستور رییس جمهور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی در پیشرفته ترین پایانه کانتینری ایران در بندرشهید رجایی، همزمان 22 طرح دریایی و بندری هرمزگان بهره برداری شد.
این طرح ها با اعتبار 104 میلیون یورو به ارزش یکهزار و 16 میلیارد ریال شامل 12 دستگاه گنتری کرین پیشرفته برای تخلیه و بارگیری کانتینر از کشتی های اقیانوس پیمای نسل هفتم به عنوان بخشی طرح های مهم این بندر از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.
این طرح های سرمایه گذاری، توسعه ای، عمرانی، فنی و دریایی در بنادر شهید رجایی، شهید حقانی، لنگه، جاسک، چارک و جزایر قشم، هرمز و لاوان اجرایی شده که توانایی اشتغالزایی 2هزار نفر به صورت مستقیم را داراست.
بهره برداری از 12 دستگاه جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل(گنتری کرین) ترمینال کانیتنری شماره دو بندر شهید رجایی از دیگر طرح های بندری و دریایی بود که امشب به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری رسید.
با بهره برداری این تعداد جرثقبل علاوه بر افزایش ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی به 5,8 میلیون تی ای یو برای 700 نفر فرصت اشتغال را به دنبال دارد.
با اضافه شدن این گنتری کرین ها، تعداد جرثقیل های کشتی به ساحل در بزرگترین بندر کانتینری ایران از 18 دستگاه به 30 دستگاه افزایش یافته است.
12 دستگاه جرثقیل کانیتنری یادشده علاوه بر بهره مندی از نوین ترین و روزآمدترین فناوری های دنیا، از امکان خدمات دهی به کشتی های اقیانوس پیمای نسل هفتم(سوپر پست پاناماکس) برخودار هستند.
اجرای مرحله دوم تاسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس، لایروبی کانال ورودی بندرگاه هرمز، طرح جامع اطفا حریق بندر شهید رجایی و تعمیرات اساسی اسکله 20 این بندر، ساخت و نصب اسکله های فلزی شناور برای مبادی گردشگری جزیره قشم، بندر شهید حقانی و شناورهای جستجو و نجات در بنادر و جزیره ها از دیگر طرح هایی بود که یکشنبه شب به دست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان افتتاح و به بهره برداری رسید.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.