به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان و افتتاح 40طرح اقتصادی و زیربنایی به صورت ویدئوکنفرانسی افزود: بحث درمان و بیمارستان مهم ترین دغدغه مردم هرمزگان بود که در مصوبه سفر قبلی رییس جمهوری، بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس آغاز به کار کرده است.
وی بیان داشت: همچنین عملیات احداث یک بیمارستان 270 تختخوابی نیز با مشارکت پالایشگاه ستاره خلیج فارس عملیات اجرایی آغاز شده و طبق بازدیدی که صورت گرفت، روند اجرای آن قابل قبول است.
استاندارهرمزگان اظهارداشت: عملیات اجرایی بیمارستان 160 تختخوابی کودکان، 130 تختخوابی زنان و زایمان و 160 تختخوابی میناب نیز آغاز شده که امیدواریم تا پایان سال 99 به بهره برداری برسد.
همتی بیان داشت: توسعه بیمارستان حاجی آباد و همچنین توسعه اورژانس ها در سطح بندرعباس و شهرستان های هرمزگان نیز در دست اجراست.
استاندار هرمزگان خطاب به رییس جمهوری گفت: به شما قول می دهم که سال 99 محور سفر وی به این استان افتتاح و بهره برداری از بیمارستان ها خواهد بود که در این راستا برنامه ریزی دقیقی داریم.

**بهره برداری از طرح های مصوب هرمزگان تا پایان دولت دوازدهم
استاندار هرمزگان گفت: در سفر دور اول و دوم رییس جمهوری به این استان طرح های زیادی مصوب شد که تمام این طرح ها تا پایان دولت دوازدهم (در سال 98 و 99) تکمیل و به بهره برداری می رسد.
همتی افزود: در سال 92 مجموعه طرح هایی مصوب سفر اول رییس جمهوری به هرمزگامن50 طرح با اعتبار 50 هزار و 680 میلیارد ریال بوده که تاکنون 90 هزار و 360 میلیارد ریال آن پرداخته شده است.
وی بیان داشت: از این تعداد 25 طرح به اتمام رسیده است و پنج طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد، 11 طرح با پیشرفت بالای 70 تا 95 درصد، چهار طرح با پیشرفت50 تا 70 درصد، چهار طرح با پیشرفت 10 تا 50 درصد و یک طرح نیز هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
استاندار هرمزگان ابرازداشت: در دور دوم سفر رییس جمهوری به هرمزگان نیز، 41 طرح با اعتباری افزون بر 12هزار و 690 میلیارد ریال مصوب شد که تاکنون 10 هزار و 570 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
همتی اظهارداشت: 2 مورد از این طرح ها به اتمام رسیده و هفت طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد، 10 پروژه با پیشرفت بالای 55 درصد، 6 پروژه با پیشرفت بالای 40 درصد و 16 پروژه با پیشرفت زیر 40 درصد در دست انجام است.

**آلودگی فاضلاب به دریا به زیر 60 رسیده است
استاندار هرمزگان یادآورشد: یکی از طرح های مهم مورد تاکید و مصوب سفر قبلی رییس جمهوری به این استان، فاضلاب شهر بندرعباس بود که به آب دریا می ریزد که این طرح به بخش خصوصی واگذار شد و هم اکنون از روند اجرایی قابل قبولی برخوردار است.
همتی اضافه کرد: آلودگی فاضلابی که به دریا می ریزید از 100 به زیر 60 رسیده است و بنای ما براین است که این طرح تا پایان سال 98 به اتمام برسد.
وی بیان داشت: 200 لیتر از آب تصفیه شده فاضلاب برای فضای سبز شهر در اختیار شهرداری قرار می گیرد و 500 لیتر آن نیز به یکی از واحدهای فولادی منطقه ویژه خلیج فارس داده خواهد شد.

**دستاورهای سفر رییس جمهوری به هرمزگان در سال 96
استاندار هرمزگان همچنین به تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهوری به این استان در سال 96 پرداخت و گفت: در این راستا 2 نیروگاه کلاس اف 300 مگاواتی در بندرعباس و 500 مگاواتی در نیروگاه قشم در دستور کار قرار گرفته که برای سال 98 آماده بهره برداری است.
همتی افزود: در بخش کشاورزی نیز 800 هکتار استخر پرورش میگو و در بخش آبیاری قطره ای نیز حدود سه هزار و 300 هکتار آماده شده که امشب از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.
وی بیان داشت: سازه های آبخیزداری نیز به عنوان یک کار بسیار جدی و اساسی در هرمزگان است که از رسوب و تخریب خاک جلوگیری می کند و با توجه به تامین آب شرب برای بسیاری از روستاها، تامین آب برای کشاورزی و تقویت سفره های زیرزمینی دشت های پایین دست، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
استاندار هرمزگان ابرازداشت: تقویت کریدور غرب به شرق استان از پارسیان تا بندرعباس و تا مرز سیستان و بلوچستان نیز از دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهوری به هرمزگان است.
همتی گفت: از کریدور پارسیان تا بندرعباس حدود 300 کیلومتر مورد استفاده قرار گرفته و هنوز افتتاح رسمی نشده است.
وی اضافه کرد: 120 کیلومتر از این محور در دست احداث است و حدود 23 کیلومتر آن باقی مانده است که معاونت زیر ساخت راه و شهرسازی بیان کردند که هفته جاری به پیمانکار واگذار می شود.

** اختصاص 3 هزار میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه پارسیان به بندرعباس
استاندار هرمزگان یاد آورشد: همچنین در سفری که روز یکشنبه رییس جمهوری به شهرستان بندرلنگه داشتند، برای سرعت بخشیدن به تکمیل بزرگراه از پارسیان تا بندرعباس سه هزار میلیاردریال اختصاص دادند.
همتی گفت: امیدواریم این طرح مهم در سال 98 و 99 به بهره برداری برسد که نمونه ای از دستاورهای سفر قبلی رییس جمهوری به هرمزگان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود این که رییس جمهوری در استان های دیگر تنها یک سفر استانی و مصوبه داشتند اما برای استان هرمزگان امروز نیز تبدیل به سفر استانی شد که هم دیدار مردمی و هم مصوبه در برداشت که جای خوشحالی است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.