علیرضا دهقانی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: اعزام سفرهای زیارتی به عتبات عالیات در قالب 65 کاروان زمینی از مرز شلمچه به عراق از 24 اسفند 97 آغاز خواهد شد و تا هشتم فروردین 98 ادامه دارد.
وی با اشاره به این که سفرهای زیارتی به عتبات عالیات 10 روزه است، اظهارداشت: زائران هفت روز در عراق (سه روز نجف، سه روز کربلا و یک روز در سامرا و کاظمین) اقامت می کنند و سه روز نیز در مسیر رفت و برگشت هستند.
مدیرکل حج و زیارت هرمزگان اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون، 9 هزار نفر به عتبات عالیات مشرف شدند که پیش بینی می شود تا پایان اسفند ماه به 11هزار نفر برسد.
دهقانی گفت: کاروان های اعزامی به عتبات عالیات بیشتر زمینی بوده و تنها 2 کاروان هوایی در ماه های بهمن و اسفندماه امسال به عراق خواهیم داشت.
وی گفت: با توجه به شرایط امنیتی در عراق و عواقب ناگوار و پیامدهای منفی، زائران برای سفر به عتبات عالیات باید در دفترهای خدماتی زیارتی نام نویسی و یا به سامانه عتبات عالیات به آدرس www.atabat.org.ir مراجعه کنند.
این مسوول ادامه داد: چنانچه افرادی به صورت خودسرانه اقدام به راه اندازی کاروان های مسافرتی به عتبات عالیات کنند، با آنان برخورد قانونی می شود.
در حال حاضر 16دفتر خدماتی زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت در هرمزگان کار ثبت نام و اعزام زائران به عتبات عالیات را برعهده دارند.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.