به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر پنجشنبه در همایش بزرگ سادات شیعه و اهل سنت هرمزگان با عنوان نسل ماندگار افزود: پیروان همه مذاهب اسلامی احترام خاصی به خاندان اهل بیت (ع) دارند.
وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص)، کعبه بعنوان قبله مسلمانان و قرآن کریم نماد وحدت هستند که همه مذاهب اسلامی به آن ها اتفاق نظر دارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارداشت: مساله سیادت مربوط به قبل از ظهور اسلام بوده است و بیشتر ریشه سادات به قبل از اسلام بر می گردد اما امروز همه سادات انتساب به رسول الله دارند.
علم الهدی ادامه داد: سیادت و شرافت خاندان پیامبراکرم (ص) به این است که خود را منتسب به پیامبر اکرم (ص) می دانند و در یک بیان وسیع تر حتی آن هایی که از ناحیه پدر منتسب به پیامبر(ص) نیستند مواردی زیادی در ایران مشاهده می شود که از ناحیه مادر و اجداد مادری هستند که از آنها به عنوان میرزا نام برده می شود.
وی یادآورشد: خواسته دشمنان اسلام این است که نسل پیامبر اکرم (ص) نابود شوند اما خداوند نسل این خاندان را از طریق زهرای مرضیه (س) در تمام جهان منتشر کرده که امروز در جهان نسلی به این گستردگی در جایی سراغ نداریم.
امام جمعه مشهد مقدس در ادامه پیشنهاد کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی و مالی سادات در هرمزگان صندوق سهم سادات زیر نظر نماینده ولی فقیه در این استان تشکیل شود و سهمی از وجوهات این صندوق برای این خاندان در نظرگرفته شود.
علم الهدی در پایان گفت: همایش سادات شیعه و اهل سنت حرکتی است که از 2 سال اخیر با هدایت و راهنمایی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کشور صورت گرفته است و این سومین همایش استانی سادات در هرمزگان است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.